۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
بازار سرمایه مستعد رشد است

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه علی‌رغم تهدیدات بیرونی و ریسک‌های متعدد، مستعد رشد است؛ هرچند فراهم شدن بستر این رشد می‌تواند کمی زمان‌بر شود؛ اما در نهایت می‌توان امیدوار بود که در ادامه سال و با برطرف شدن موانع و ریسک‌های موجود، بازار سرمایه روزهای بهتری را تجربه کند.

حمید حسن‌پور، مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان هدف در گفت‌وگو با خبرنگار بیدار بورس بیان کرد: بازار سرمایه در ابتدای هفته گذشته با توجه به محدودیت دامنه نوسان یک درصدی با فشار فروش زیادی آغاز به کار کرد که در ادامه و در اواسط هفته اندکی از این فشار فروش کاسته شد و مجموع شاخص کل بازار با افت ۰.۸۳ درصدی همراه شد و میانگین روزانه معاملات خرد سهام و صندوق های سهامی به ۲.۴ همت رسید.

او افزود: همچنین در هفته گذشته شاهد خروج ۱.۴ همت پول حقیقی‌ها از بازار بودیم. با توجه به افزایش ارزش معاملات در دو روز انتهایی هفته انتظار می‌رود که این روند در روزهای آغازین هفته جاری نیز ادامه داشته باشد؛ اما ادامه دار بودن آن با توجه به برطرف نشدن ریسک‌های سیستماتیک بازار و هم چنین جذابیت بالاتر بازارهای موازی رقیب و محدودیت‌ها و موانع موجود در بازار سرمایه، به نظر دور از ذهن است. 

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از نکات مثبت بازار سرمایه، افزایش نرخ ارز و همچنین نرخ دلار مبادله‌ای است که در صورت تداوم آن و کاهش فاصله دلار آزاد و نیما، می‌تواند به افزایش جذابیت شرکت‌های دلاری بازار منجر شود. از نکات مثبت دیگر نیز می‌توان به عزم شرکت‌ها و بانک‌های بورسی به مولدسازی دارایی‌ها و فروش دارایی‌های راکد اشاره کرد که تداوم این روند می‌تواند منجر به افزایش جذابیت بازار سرمایه گردد. 

او در پایان گفت: میتوان گفت که بازار سرمایه علی‌رغم تهدیدات بیرونی و ریسک‌های متعدد، مستعد رشد است؛ هرچند فراهم شدن بستر این رشد می‌تواند کمی زمان‌بر شود؛ اما در نهایت می‌توان امیدوار بود که در ادامه سال و با برطرف شدن موانع و ریسک‌های موجود، بازار سرمایه روزهای بهتری را تجربه کند.

کد خبر 38412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =