رئیس جمهور منتخب بازار سرمایه را مثبت می‌کند؟

مدیر سرمایه‌گذاری بیمه نوین، با بیان‌اینکه تا کنون انتقال قدرت از روحانی به رئیس جمهور منتخب مردم همراه با آرامش و همکاری بوده است، گفت: مواضع فعلی ابراهیم رئیسی نشان می‌دهد که بحث‌های جناحی و سیاسی کمرنگ خواهند شد و از طرفی عقلانیت در مدیریت کشور ایجاد می‌شود که این موارد به نفع بازار سرمایه خواهد بود و در سایر بازارها نیز آرامش ایجاد می‌کند.

حمیدرضا شماخی، مدیر سرمایه‌گذاری بیمه نوین در گفت‌وگو با بیداربورس، در رابطه با تاثیر انتخابات بر بازار سرمایه گفت: قبل از انتخابات ریاست جمهوری ابهام موجود در اینکه چه کسی رئیس جمهور منتخب خواهد بود و نتیجه مذاکرات وین چه خواهد شد از ریسک‌های موجود در بازار سرمایه به حساب می‌آمدند و بر بازار تاثیر منفی گذاشتند.

او با بیان‌اینکه تا کنون انتقال قدرت از روحانی به رئیس جمهور منتخب مردم همراه با آرامش و همکاری بوده است، گفت: مواضع فعلی ابراهیم رئیسی نشان می‌دهد که بحث‌های جناحی و سیاسی کمرنگ خواهند شد و از طرفی عقلانیت در مدیریت کشور ایجاد می‌شود که این موارد به نفع بازار سرمایه خواهد بود و در سایر بازارها نیز آرامش ایجاد می‌کند.

مدیر سرمایه‌گذاری بیمه نوین، در پیش‌بینی نرخ دلار اظهار کرد: نرخ دلار متاثر از دو عامل روانی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: در بعد روانی هرقدر تنش سیاسی کاهش داشته باشد و شاهد تداوم مذاکرات وین و نبود تحریم جدید باشیم به همان میزان قیمت دلار افزایش نخواهد یافت اما در بعد اقتصادی باتوجه به مواردی از جمله حجم نقدینگی، کسری بودجه و نیازهای ارزی کشور برای تامین کالاهای اساسی در سال جاری شاهد کاهش قیمت دلار نخواهیم بود مگر اینکه صادرات نفتی خاصی اتفاق بیفتد.

شماخی معتقد است دلار از محدوده 22 یا 21 هزار تومان پایین‌تر نخواهدآمد و اگر هم بیاید زمان خیلی کوتاهی را تجربه خواهد کرد.

او در رابطه با بازارهای جهانی بیان کرد: بازارهای جهانی بعد از کرونا طبیعتا با توجه به بسته‌های حمایتی بایدن که تقویت کننده این بازارها خواهد بود و افزایش تقاضایی که خواهند داشت، وضعیت مطلوبی را تجربه می‌کنند.

مدیر سرمایه‌گذاری بیمه نوین، در ادامه بیان کرد: با توجه به تصمیات اخیر فدرال رزرو و احتمال افزایش نرخ بهره فعلا افزایشی در نرخ های جهانی اتفاق نمی‌افتد اما ازطرفی رونق اقتصاد جهانی در دوران پساکرونا مانع کاهش بیشتر قیمت‌های جهانی خواهد شد.

کد خبر 4409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =