فهرست ۱۰ نفره رئیس جمهور جدید برای کابینه دولت سیزدهم

رئیس جمهور منتخب در ارزیابی‌های اولیه به فهرستی ۱۰ نفره برای مناصب رسیده ‌و قرار است از میان آنها کابینه نهایی را برای رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.

به گزارش بیداربورس،  تشکیل کابینه سیزدهم جدی‌ترین و مهم‌ترین محک دولت ابراهیم رئیسی با شعار ایران قوی را رقم زده است. بلافاصله پس از پیروزی وی در انتخابات، گمانه‌زنی‌ها درباره ۱۹ وزیر کابینه و معاونان آغاز شد و با نزدیک‌شدن به استقرار دولت جدید، لابی گزینه‌های احتمالی وزارت شدیدتر هم شده است.

بر اساس این گزارش، طبق آخرین برآوردها، رئیسی در ارزیابی‌های اولیه برای کابینه آینده به فهرستی ۱۰ نفره برای هرکدام از مناصب رسیده ‌و قرار است از میان آنها کابینه نهایی را برای رأی اعتماد به مجلس معرفی کند. وی در جریان رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده بود مستقل به میدان آمده و کابینه فراجناحی خواهد داشت.

وی در همان ایام در واکنش به برخی نگرانی‌ها از حضور چهره‌های تندروی سیاسی در ستادهای انتخاباتی، گفت: ستادهای انتخاباتی در واقع آیینه دولت آینده نیستند و دولت براساس بررسی عملکرد و سوابق و برنامه‌های افراد مختلف شکل می‌گیرد.

در این میان، طیف بسیار گسترده‌ای از بدنه نیروهای اصولگرا داعیه‌دار حضور در کابینه هستند. صف طولانی احزاب و تشکل‌های سیاسی جانبداری از رئیسی اکنون به مناسبات و جایگاه در دولت آینده چشم دوخته اند.

کد خبر 4600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =