یک رالی صعودی با ثبات در قیمت کلوند

شاخص صنعت کاشی  و سرامیک (عکس شماره ۱)  از سقف خود ۳۸ درصد افت را ثبت کرده است. اکنون در حالی به کف کانال نزولی و سطح حمایت رسیده و واکنش نشان داده که RSI در حال تغییر مسیر و قدرت گرفتن است.  

به گزارش بیداربورس، شایان ذکر است حتی اگر کف ۴۶۶۴۰ از دست برود در محدوده ۷ درصد پایین‌تر در تزار  ۴۴۷۱۴ واحد  با حمایت مستحکم تری رو برو خواهد شد.
اما در صورت  ادامه رالی صعودی انتظار میرود با رسیدن  شاخص به سقف کانال ترسیمی صنعت  بازدهی ۱۳ درصد ثبت کند.


انتفاع شاخص کاشی و سرامیک از جو مثبت بازار 

در تصویر بالا (عکس شماره ۲)  همبستگی شاخص‌کل و کل هم‌وزن و صنعت را مشاهده می‌کنید. با توجه به آرایش شاخص‌ها به نظر میرسد نه تنها صنعت از کلیت بازار تحت فشار نیست بلکه در صورت جو مثبت بازارها از آن نیز منتفع و حمایت خواهد شد.

بررسی تکنیکی کلوند

قیمت کلوند (عکس شماره ۳)  نیز تحت فشار کلی بازار  افت سنگین ۶۷ درصدی را تجربه و از محدوده ۵۵۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان عقب‌نشینی کرده است؛ که بخشی از این مسیر کاهش به صورت گپ و شکاف قیمتی طی شده است. اما همانطور که در تصویر نشان داده شده، محدوده ۱۸۰۰ تومان حمایت بسیار قوی برای قیمت بوده و دو بار به آن واکنش نشان میدهد که این بار هم این محدوده به خوبی به نقش خود عمل و از قیمت حمایت کرده است.
از طرفی این افت سنگین موجب شده است که  اندیکاتور RSI در بیش فروش یا فروش هیجانی قرار بگیرد. رفتار نمودار نشان می‌دهد وقتی قیمت به این محدوده حمایتی رسیده و RSI  نیز در محدوده oversold قرار گرفته یک رالی صعودی با ثبات در قیمت شکل گرفته و قیمت بازدهی قابل توجهی را از خود به جای گذاشته است.  

یک خرید کم ریسک 

اکنون به نظر می‌رسد شرایط برای یک خرید کم ریسک فراهم شده است. ‌می‌توان در محدوده ۲۰۰۰ تومان  با حد ضرر ۱۷۰۰ تومان (زیر سطح حمایت کلیدی) و هدف مقاومت ۳۶۰۰ تومانی  وارد معامله خرید شد.  
به این ترتیب فاصله از حد ضرر ۱۵ درصد و فاصله با  حد سود ۸۰ درصد خواهد بود. نباید فراموش کرد معمولا شکافهای قیمتی به مرور زمان در نمودار توسط قیمت پر می‌شوند.

کد خبر 4751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =