اجازه دخالت نمی‌دهیم

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا می‌گوید که وزارت صنعت به دنبال مداخله در فعالیت سایر دستگاه‌هاست و ما این اجازه را نمی‌دهیم.

به گزارش بیدار بورس،  سید جواد جهرمی در واکنش به سخنان امروز وزیر صمت درخصوص قیمت فولاد، گفت: شیوه‌نامه‌ای که وزارت صمت درخصوص آن صحبت می‌کند، تفاوتی با دستورالعمل‌هایی که در سال‌های گذشته به بازار فولاد ابلاغ می‌شده، ندارد.
وی افزود: مشکل بازار فولاد این است که وزارت صمت در حوزه اختیارات قانونی خود، اقدامات لازم را انجام نمی‌دهد و به دنبال اختیارات فراقانونی و مداخله در فعالیت سایر دستگاه‌ها است!
جهرمی با بیان اینکه نرخ قیمت پایه ۷۰ درصد برای فولاد مورد پذیرش بورس کالا نیست، اظهار کرد: ما این موضوع را در جلسه با وزیر صمت، صراحتا اعلام کردیم که این اجازه را نمی‌دهیم؛ از سوی دیگر براساس قوانین نیز وزارت صمت اجازه مداخله در معاملات بورس کالا را ندارد و شورای عالی بورس نیز بر این موضوع صحه گذاشته است.
معاون بورس کالا معتقد است شیوه‌نامه فعلی هم با اصرار وزارت صمت اعمال شده است، گفت: قیمت پایه ۸۰ درصد علاوه بر بورس، حتی مورد موافقت دکتر جهانگیری و دکتر نهاوندیان هم نبود، اما با اصرار وزارت صمت این قیمت در شیوه‌نامه اعمال شد؛ اما اگر وزارت صمت بخواهد قواعدی را که خودش هم بر آن اصرار کرده بازهم تغییر دهد، ما موافق آن نیستیم.
 

کد خبر 482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =