نقش دولت سیزدهم در بازار سرمایه چیست؟

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه، در رابطه با نقش دولت جدید در بازار سرمایه، گفت: عدم تامین‌مالی دولت از بازارسرمایه و مخالفت با قیمت‌گذاری دستوری را می‌توان از نقش‌های تاثیرگذار در بورس دانست که در صورت عمل به این موارد طرف مثبت بازارسرمایه از منفی آن بیشتر خواهد شد.

مهدی سوری، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس با بیان اینکه صحبت‌های رئیس جمهور منتخب بازار سرمایه را امیدوار کرده‌است، گفت: البته این امید به تنهایی نمی‌تواند اعتمادی ایجاد کند که سرمایه‌گذاران دوباره بازار سرمایه را محلی امن بدانند.

او با اشاره به ابهام موجود در تیم اقتصادی دولت جدید، اظهار کرد: این روزها با گزینه‌های مختلفی برای وزارت صمت و اقتصاد روبه‌رو می‌شویم که انتخاب نهایی این گزینه‌ها تاثیر بسزایی در بازار سرمایه خواهد داشت.

بورس قمارخانه است یا محلی امن؟

سوری ادامه داد: از میان این گزینه‌ها گاهی افراد موافق و یا مخالف بورس بوده‌اند، به عنوان مثال محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همیشه حامی بازارسرمایه بوده‌است اما از سویی برخی افراد بورس را قمارخانه می‌خوانند بنابراین انتخاب وزیران برای بازار سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

سود حاصل از رشد دلار سود تورمی است

این کارشناس ارشد بازار سرمایه، با بیان اینکه بورس در دو صورت می‌تواند رشد داشته باشد، گفت: درصورت وجود تورم دلار نیز به تبع آن رشد خواهد کرد و در نتیجه این مهم سود شرکت‌های بورسی نیز افزایش پیدا می‌کنند اما سود حاصل تورمی است.

وی در تشریح سناریوی بعدی رشد بازارسرمایه، اظهار کرد: درصورت رفع مشکلات تورمی، ثبات قیمت دلار، بهبود مبادلات تجاری و تولید پایدار شرکت‌ها می‌توان از بهره‌وری شرکت‌ها سودی واقعی و پایدار کسب کرد.

همسو دانستن دلار و بازار سرمایه، ممنوع!

سوری، در رابطه با رایج شدن یک گفتمان اشتباه در بازارسرمایه، بیان‌کرد: همسویی مسیر بازارسرمایه با دلار امری اشتباه است زیرا که درصورت رشد دلار صرفا سود تورمی به وجود خواهد آمد.

بازارهای جهانی در وضعیتی مطلوب به سرمی‌برند

او با بیان اینکه بازارهای جهانی در وضعیت مطلوبی به سرمی‌برند، گفت: پایین بودن صادرات بازارهای جهانی می‌تواند سطح ارزندگی خوبی را برای بازارهای سهام رقم بزند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است تزریق پول برای جلوگیری از پول همه‌گیر باعث کاهش دلار و اما افزایش نرخ کامودیتی‌ها خواهد شد.  

کد خبر 5109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =