نشانه های چرخش در بازار

یک کارشناس بازار گفت: برای پیش بینی میان مدت بازار در هفته‌های آتی احتمال درجا زدن شاخص کل در همین محدوده بیشتر شده و می توانیم شاهد ادامه رشد در نمادهای جامانده بازار و نمادهایی که رشد آنچنانی در ماه‌های اخیر نداشته‌اند مواجه باشیم. موضوعی که می‌تواند ریزش و اصلاح شدید در بازار را منتفی دانسته و شاهد چرخش در بازار باشیم، چرا که قیمت‌های فعلی سهام در بسیاری از نمادها خصوصا نماد های کامودیتی محور و دلاری همچنان جذاب بوده و می توان گفت با درجا زدن شاخص کل در هفته های آتی افت زیادی را در این نمادها نخواهیم داشت.

علی حیدری کارشناس بازار سرمایه با اشاره به  بازار سهام  روز گذشته به بیداربورس گفت: به علت افت نسبی دلار در روز پنجشنبه هفته گذشته و همچنین مقاومت تکنیکالی شاخص کل، بازار دیروز با  عرضه مواجه شد بطوریکه در ابتدای بازار شاهد نوسانات منفی در اکثر نمادهای شاخص ساز و همچنین نمادهایی که در دو ماه گذشته رشد تقریبا بیش از ۳۰ درصدی را تجربه کرده بودند مواجه شد و برعکس در طرف دیگر نمادهایی که در ماه های اخیر رشد آنچنانی نداشته اند و تقریبا در کف قیمتی نسبت به یک سال گذشته قرار دارند با افزایش تقاضا و نوسانات مثبت و حتی در برخی نمادها با صف خرید مواجه شدند.
حیدری افزود: از طرف دیگر می توان گفت در بازار دیروز نمادهای کامودیتی محور و نمادهایی که با رشد قیمت دلار سودآوری آنها بهبود می‌یابد در بازار دیروز پر عرضه و با نوسانات منفی شروع کردند و نمادهای ریالی همانند گروه‌های خودرویی و بانکی با افزایش تقاضا مواجه بودند. اما در نیمه دوم بازار دیروز و بازگشایی مثبت قیمت دلار مجددا شاهد نوسانات مثبت در بیشتر نمادها بوده‌ایم به طوری که شاید بتوان گفت با ادامه رشد دلار در روزهای آینده بازار می تواند امروز روز یکشنبه مجدداً با افزایش تقاضا و ادامه رشد در شاخص کل مواجه باشد.
این کارشناس بازار گفت:  با این حال می توان گفت برای پیش بینی میان مدت بازار در هفته‌های آتی احتمال درجا زدن شاخص کل در همین محدوده بیشتر شده و می توانیم شاهد ادامه رشد در نمادهای جامانده بازار و نمادهایی که رشد آنچنانی در ماه‌های اخیر نداشته‌اند مواجه باشیم. موضوعی که می‌تواند ریزش و اصلاح شدید در بازار را منتفی دانسته و شاهد چرخش در بازار باشیم، چرا که قیمت‌های فعلی سهام در بسیاری از نمادها خصوصا نماد های کامودیتی محور و دلاری همچنان جذاب بوده و می توان گفت با درجا زدن شاخص کل در هفته های آتی افت زیادی را در این نمادها نخواهیم داشت. با وجود چشم انداز قیمت دلارکه به دلیل کسری بودجه احتمالی و منابع ارزی کشور، نمی توان افت زیادی را برای آن متصور شد و همچنین با وجود ثبات و چشم‌انداز رشد قیمت های جهانی به دلیل تورم اقتصاد جهانی ناشی از شرایط کرونا و تزریق بودجه های انبساطی در اقتصاد بیشتر کشورهای توسعه یافته، قیمتهای فعلی سهام در این نوع سهام ها در بازار ایران همچنان جذاب و دارای پتانسیل‌ رشد در آینده خواهند بود(البته در صورت عدم ورود مجدد روش های قیمت گذاری دستوری و قیم مآبانه در صنایع مختلف و مواد اولیه...).
 با این حال برای پیش بینی دقیق  هفته های آینده باید منتظر پایان تعطیلات هفته جاری در ایران و مشخص شدن روند اقتصاد سیاسی و تعیین تکلیف نهایی کابینه و نظریات و شیوه کار وزرای آینده باشیم

کد خبر 6052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =