توجه بیشتر بازار به سهام های کوچک در هفته پیشرو

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه این هفته احتمالا شاهد بازاری متعادل و رو به رشد خواهیم بود گفت: سهام های بزرگ با توجه به رشدی که داشته اند ممکن است پرچمدار  این هفته بازار نباشند و بازار به سمت نمادهای متوسط و کوچکتر حرکت کند.

شاهین  احمدی کارشناس بازار  سرمایه در خصوص وضعیت بازار سرمایه  به بیداربورس، گفت: با توجه به اینکه اوج مصرف برق عبور کردیم و در شهریور انتظار افزایش تولید و فروش مناسب از اکثر صنایع خواهیم داشت و همچنین روند صعودی دلار و اینکه بازار به یک حالت تعادل رسیده است که  دیگر شاهد رشد شارپی و افت های سنگین نخواهیم بود و این تعادل موجب نقدشوندگی  بیشتر در بازار خواهد شد.
 احمدی افزود: از طرف دیگر سایر بازارها در رکود نسبی قرار گرفته اند و سرمایه گذاری در بازارهای موازی سودآوری چندان مناسبی وجود ندارد  و همچنان بازار سرمایه یکی از گزینه های سرمایه گذاری خواهد بود.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه این هفته احتمالا شاهد بازاری متعادل و رو به رشد خواهیم بود گفت: سهام های بزرگ با توجه به رشدی که داشته اند ممکن است پرچمدار  این هفته بازار نباشند و بازار به سمت نمادهای متوسط و کوچکتر حرکت کند.
وی گفت: قیمت جهانی کامودیتی ها نیز  درگیر نوسانات شدید نشده است و روند ثابتی داشته که  همین موضوع سبب  تثبیت بازار  داخلی خواهد شد.
احمدی  درخصوص این موضوع که  کدام صنایع  ممکن است بیشتر مورد توجه قرار بگیرند گفت:   به بازار کامویتی ها توجه کرد چرا که اکثر صنایع به آن نرخ ها وابسته هستند، همچنین باید به اظهار نظرهای وزرای مرتبط مانند اقتصاد، صنعت و معدن و نفت و دیدگاه آنها نسبت به  قیمت گذاری های دستوری و رئیس بانک مرکزی نیز توجه کرد.
احمدی گفت: صنایع صادرات محور که تحت تاثیر نرخ دلار هستند و صنایعی که  قیمت گذاری  در آنها  آزاد خواهد شد و از دستوری خارج خواهند شد میتوان به عنوان صنایع لیدر این هفته دانست و باقی صنایع نیز تحت تاثیر اخبار مربوط به اظهارنظر کابینه جدید  نوساناتی را  تجربه خواهند کرد.

کد خبر 6440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =