اصلاح زمانی پیش رو بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: فکر میکنم بیشتر شاهد اصلاح زمانی هستیم که میتواند بین یک تا سه ماه آینده باشد که بستگی به صنعت و نمادهای مختلف دارد و رفته رفته طی هفته های آینده ما متوجه خواهیم شد که از لحاظ قیمتی سهام ها مانند سایپا در گروه خورو خیلی افت نخواهند داشت و بین ۵ تا ۱۰ درصد نوسان خواهند کرد. در گروه  پتروشیمی نماد پارسان و غدیر، در گروه پالایشی نماد شبندر  و همچنین اخابر میتواند گزینه جذابی برای سرمایه گذاری باشند.

سعید عظیمی مدیر سرمایه گذاری هلدینگ دارویی پوراطب با اشاره به معاملات روز گذشته  بازار سهام به بیداربورس گفت: هفته سوم شهریور ماه با میانگین معاملات خرد رورانه ۱۰هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان را داشته ایم. همانطور که مشاهده کردیم نسبت به هفته گذشته فشار عرضه ها در بازار بیشتر بود و یکی از دلایل  ان را نیز میتوانیم مقاومت های تکنیکالی بیان کرد و دلیل دوم را کاهش قیمت دلار دانست.
عظیمی افزود:همچنین بازگشایی شبندر و جذب نقدینگی برای این سهم نیز در هفته گذشته  دلیل سوم برای عرضه ها در هفته قبل دانست.
این مدیر سرمایه گذاری گفت: بازار سرمایه  این روزها با میزان اصلاح شاخص کل و اینکه چقدر اصلاح کند دست و پنحه نرم می کند و به نظر می رسد اصلاح قیمتی قابل توجه ی نخواهد داشت و علی رغم اینکه دلار را یک مقدار در قیمت های پایین تر طی روزهای آینده ببینیم ولی بر روی بازار سرمایه خیلی تاثیر گذار نخواهد بود.
عظیمی گفت: فکر میکنم بیشتر شاهد اصلاح زمانی هستیم که میتواند بین یک تا سه ماه اینده باشد که بستگی به صنعت و نمادهای مختلف دارد و رفته رفته طی هفته های آینده ما متوجه خواهیم شد که از لحاظ قیمتی سهام ها مانند سایپا در گروه خورو خیلی افت نخواهند داشت و بین ۵ تا ۱۰ درصد نوسان خواهند کرد. در گروه  پتروشیمی نماد پارسان و غدیر، در گروه پالایشی نماد شبندر  و همچنین اخابر میتواند گزینه جذابی برای سرمایه گذاری باشند.
وی افزود: دست به دست شدن سهام ها در بازار به نظرم اتفاق خوبی است که همین موضوع در روزهای اینده   به روند حرکتی مثبت و روبه جو بازار کمک خواهد کرد.
عظیمی در پایان گفت: بازار امروز با توجه به اینکه قیمت دلار مقداری افت قیمتی داشته و فشار عرضه که شاهد بوده ایم متعادل و به سمت منفی هدایت شود و فشار عرضه بیشتری نسبت به روز گذشته شاهد باشیم.

کد خبر 6889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =