کدام صنایع پیشرو بازار میشوند؟

تحلیلگر شرکت سبدگردان آسمان وضعیت فعلی بازار سرمایه را بسیار به سیاستگذاری دولت جدید در رابطه با مذاکرات برجامی همسو دانست.

بهروز صنوبری مهر تحلیل گر سبدگردان آسمان در گفت و گو با بیدار بورس در رابطه با نوسانات اخیر بازار سرمایه اظهار کرد:  عامل مهم نوسات این روزهای بازار سرمایه نرخ دلار و ابهامات آن است، که این امر متاثر از سیاست‌گذاری های دولت جدید و همچنین مذاکرات برجامی است.

او ادامه داد: وزن اصلی بازار سرمایه بر دوش شرکت های دلاری بطور مثال فولادی ها و پتروشیمی ها است که با افزایش قیمت دلار سهام این شرکت ها نیز افزایش قیمتی پیدا میکنند.

منتظر دلار بالای ۲۸ هزار تومان باشیم

صنوبری نرخ دلار را وابسته به سیاست‌گذاری های دولت جدید و مذاکرات دانست و ادامه داد: اگر مذاکرات برجامی با موافقت طرفین پایان و تحریم ها برداشته شود، می توانیم منتظر کاهش نرخ دلار باشیم اما در غیر این صورت میتوان منتظر دلار بالای ۲۸ هزار تومان نیز باشیم.

صنوبری بازار را در روزهای آتی بسیار وابسته به نرخ دلار و مذاکرات برجامی دانست و تصریح کرد: بجز سهم‌های دلاری این موارد بر سهم های ریالی نیز تاثیرگذار هستند، سیاست های دولت جدید و اختصاص دادن یا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات مواد اولیه در برخی صنایع می تواند تاثیر زیادی بر روی آن‌ها بگذارد.

کدام صنایع پیشرو بازار میشود؟

 این کارشناس بورسی با اشاره به اینکه تا چند روز آینده گزارش عملکرد شرکت ها می تواند تاثیر زیادی بر روی بازار بگذارد، خاطرنشان کرد: ما انتظار عملکرد چندان بالایی از فلزاتی ها به دلیل قطع برق نداریم. در مورد گروه پتروشیمی هم به صورت کلی انتظار سورپرایز نداریم.

تحلیل‌گر سبدگردان آسمان ادامه داد: اما به نظر می‌رسد شرکت های معدنی، دارویی، پالایشی از هملکرد و چشم‌انداز بهتری برخوردار باشند و می توان عملکرد خوبی از آن‌ها انتظار داشت.

او همچنان ورود سیمان به بورس کالا را امری مفید برای این صنعت خواند و گفت: صنایع سیمان، دارو و همچنین شیشه می تواند در میان مدت جذاب باشند.

کد خبر 6940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =