۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
خریدارن در گوشه رینگ 

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار بورس طی چند هفته اخیر نشان داد که همچنان در سردرگمی و هیجان به سر می برد گفت: اخبار منفی و مثبت هردو اثر منفی بر بازار سرمایه دارند و این بدلیل از دست رفتن اعتماد مردم به بازار سرمایه است.

مریم محبی در گفت‌وگو با بیداربورس با بیان مطلب فوق افزود: کاهش مجدد حجم معاملات و کاهش تعداد نمادهای مثبت به صورت مستمر در بازار بورس قابل مشاهده است. تمامی این عوامل در کنار جذاب تر شدن بازار های غیر رسمی سرمایه مانند بازار رمزارزها و بازار جهانی می تواند خروج سرمایه را از این بازار به دنبال داشته باشد.
محبی گفت: سرمایه گذارانی که خسته و درمانده از اصلاحات ادامه دار بازار هستند و پیش از این چشم امیدشان به دولت جدید و بعد از آن هم به ریاست بانک مرکزی و رئیس جدید سازمان بورس بود، امروز به این نتیجه رسیده اند که بازار بورس از منظر ساختاری ایراد دارد و علاوه بر این، فعلا تمایلی به تغییر روند ندارد. تمامی این عوامل موجب شده تا مردم امید خود را از دست بدهند و در اولین فرصت خروج، سرمایه های خود را از این بازار خارج کنند. به عبارت ساده تر، در مثبت های بازار، شاهد خروج سرمایه های سهامداران خرد از بازار هستیم و همین موضوع نیز سبب طولانی تر و عمیق تر شدن صف های  فروش می شود.
این کارشناس بازار گفت: نمادهایی در بورس هستند که حمایت های خود را شکسته و بعضا در قیمت هایی کمتر از قیمت های سال ۱۳۹۸ معامله می شوند ولی متاسفانه همچنان خریداران بالقوه ی قوی برای این نمادها مشاهده نمی شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بازار در حال حاضر از منظر ارزندگی بسیار ارزنده و بر روی قیمت های مناسب معامله می شود ولیکن بدلیل پتانسیل بسیار پایین خریداران و عدم اقبال خریداران بالقوه از بازار، انتظار میرود که همچنان شاهد رکود حاکم بر بازار سرمایه باشیم.  
محبی عنوان کرد: عواملی مانند ورود پول جدید، بازگشت مجدد اعتماد مردم به بازار سرمایه، جذاب تر شدن این بازار در مقایسه با سایر بازارهای رسمی و غیر رسمی، میتواند بازار بورس را از روال نزولی فعلی خود خارج نماید. مقابله واقعی و سرسختگیرانه رئیس جدید سازمان بورس با کدهای متخلف نیز در این راستا بی تاثیر نخواهد بود. چنانچه چنین اتفاقی را در بازار مشاهده کنیم میتوانیم به وارد شدن بازار به مدار صعود، امیدوارتر باشیم.  
محبی در پایان گفت: تصور من از هفته آتی این است که خنثی بودن روند معاملات و در برخی موارد، کاهش قیمت در سطح بسیار کم و منفی های نه چندان عمیق در بازار وجود خواهد داشت مگر اینکه اتفاق خوشایندی رقم بخورد که بتواند سمت و سوی بازار را تغییر دهد.

کد خبر 8574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =