ژاپن از اوپک خواسته تولید نفت را افزایش دهد

ژاپن به دنبال افزایش قیمت نفت و تاثیر منفی آن بر روند رشد اقتصاد کشور از اوپک خواسته نفت بیشتری تولید کند.

 به‌گزارش بیداربورس به نقل از اویل پرایس، ژاپن از تولیدکنندگان اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس خواسته نفت بیشتری تولید کنند.

وزیر صنعت ژاپن اعلام کرد این درخواست تا اجلاس بعدی اوپک پلاس در چهارم نوامبر ادامه خواهد داشت. دراین‌بین، وزیر امور خارجه ژاپن با همتای خود در کویت در مورد افزایش احتمالی عرضه نفت گفت‌وگو کرده‌است.

نخست‌وزیر ژاپن چندی پیش اعلام کرد: «ما از نزدیک تحرکات بازار نفت خام را زیر نظر داشته و تاثیر آن بر صنعت و زندگی مردم را بررسی می‌کنیم».

وی همچنین از آژانس بین‌المللی انرژی خواسته اوپک را مجبور به افزایش تولید نفت کند.

تقاضا از اوپک برای افزایش تولید نفت از زمان بالا رفتن قیمت آن بیشتر شده‌است. علاوه‌بر آمریکا که دو بار از ائتلاف اوپک پلاس درخواست افزایش تولید داشته، آژانس بین‌المللی انرژی هم از این گروه خواسته نفت بیشتری تولید کند.
اما ائتلاف اوپک پلاس تا به امروز تمایلی به قبول این درخواست‌ها نداشته و از ترس سقوط دوباره تقاضا، تولید خود را افزایش نمی‌دهد. ائتلاف اوپک پلاس بسیار کمتر از سهمیه خود طبق قرارداد کاهش تولید عرضه نفت دارد.

ائتلاف اوپک پلاس در ماه سپتامبر ۱۵ درصد کمتر از مقدار مشخص‌شده تولید کرده بود. این گروه در ماه اوت ۱۶ درصد و در ژوئیه ۹ درصد پائین‌تر از حد قرارداد تولید نفت داشت.

کد خبر 8595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =