۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
باز هم قرمز

در جریان معاملات امروز (شنبه، هشتم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۴۳ واحد کاهش، به رقم ۳۷۰ هزار و ۴۲۶ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش بیدار بورس، برپایه معاملات نخستین روز هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۳۲۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۱۸ هزار و ۲۰۳ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲۱ هزار و ۴۴۶ واحدی را تجربه کردند.

در جریان معاملات امروز ارزش بازار به ۷۰ میلیون و ۲۴ هزار میلیارد و ارزش دلاری آن به ۲۵۴ میلیارد رسید که همچنین ارزش معاملات بازار به ۴۰ هزار و ۲۵ میلیارد رسید.

حجم معاملات در بازار امروز به ۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۱۴۹ هزار میلیارد رسید که در این صورت تعداد نمادهای مثبت بازار به ۹۹ و تعداد نمادهای منفی به ۵۲۰ سهم رسیده است.

در این میان مجموع ارزش فروش حقیقی ۳۶ هزار و ۸۵۲ میلیاد و مجموع ارزش خرید حقیقی نیز ۲۷ هزارو ۱۳۱ میلیارد بوده است و همچنین مجموع ارزش فروش حقوقی ۳ هزار و ۱۹۳ میلیارد و مجموع ارزش خرید حقوقی ۱۲ هزار و ۹۱۵ میلیارد بوده است.

در پایان معاملات امروز بیشترین تقاضا را سهم "تپکو" با ارزش صف ۴۲۴ میلیارد و بیشترین عرضه به "وگردش" با ارزش صف ۳۹۲ میلیارد داشته است. "فرابورس" بیشترین ارزش خرید حقیقی با ارزش صف ۱ هزارو ۳۸۰میلیارد و همچنین بیشترین ارزش فوش حقیقی با ارزش صف ۳۹۲ میلیارد به خود اختصاص داد.
"فجهان" نیز بیشترین ارزش خرید حقوقی را در جریان معاملات امروز داشته که "کگل" نیز در بخش ارزش فروش حقوقی صدر نشین بوده است.

همچنین "فلزات اساسی" در بخش خرید و فروش حقیقی بیشترین ارزش را داشته و همچنین این صنعت بیشترین ارزش خرید حقوقی را نیز داشته است و در بخش فروش حقوقی نیز "محصولات شیمیایی" صدرنشین بوده است.

بررسی شاخص صنایع بر اساس ارزش معاملات :      
گروه درصد تغییرات شاخص ارزش معاملات حجم معاملات
فلزات اساسی ۱.۳۸% ۴,۰۴۳.۷ B ۳۰۷ M
محصولات شیمیایی ۱.۴۷% ۳,۵۳۹ B ۱۲۲ M
خودرو و ساخت قطعات ۲.۸% ۳,۱۷۵.۶ B ۱,۵۲۹ M
استخراج کانه‌های فلزی ۰.۳% ۲,۱۹۱.۲ B ۹۶ M
فرآورده‌های نقتی، کک و سوخت هسته ای ۲.۹۳% B۲,۰۴۱.۱ ۲۸۹ M 
کد خبر 8940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =