مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس بزودی شروع می شود

رئیس سازمان مالیاتی با وعده ابلاغ آیین نامه دریافت مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس در آینده نزدیک از جریمه سنگین برای فرارکنندگان خبر داد.

به گزارش بیداربورس، امیدعلی پارسا درباره علت تعلل در تصویب آئین‌ نامه مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس به مهر گفت: آئین نامه مدت ها قبل توسط سازمان امور مالیاتی به دولت ارسال و به تازگی در کمیسیون اقتصادی دولت تأیید شده و احتمالاً طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: با ابلاغ آئین نامه، دریافت مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس شروع خواهد شد و جریمه‌های سنگینی درصورت فرار از مالیات در نظر گرفته شده است. بنابراین با جریمه ۵۰ درصدی اجاره ماهانه، هیچ انسان عاقلی به طور مثال در برابر اجاره ماهانه ۵ میلیون تومانی، حاضر به پرداخت جریمه ۲.۵ میلیون تومانی نخواهد شد.

این مقام مسئول در مورد درآمدهای مالیاتی بودجه سال آینده هم توضیح داد: عددی که در بودجه برای دریافت مالیات اضافه شد مجموعه برآوردها و انتظاراتی بود که مجلس داشت اما حداکثر تلاش این است که ضمن عدم فشار به طبقه پایین مردم و تولید این پیش‌بینی محقق شود. چون همزمان با افزایش نرخ‌ها نیست، فشار جدیدی را به مودی مالیاتی وارد نمی‌کند بلکه با کارآیی بیشتر این کار انجام خواهد شد.

به گفته پارسا، تمام فعالیت‌های اقتصادی مجموعه نهادهای انقلاب اسلامی که بسیار خوش حسابی هستند، مشمول مالیات است.

منبع: بورس پرس
کد خبر 906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =