۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
سیگنال مثبت چین به‌ استرالیا

دولت چین اجازه داده تا هشت کشتی استرالیایی با محموله کک در دو بندر این کشور پهلو بگیرند و محموله‌ی خود را در چین تخلیه کنند. اقدامی که باعث افزایش خوشبینی‌ها به لغو ممنوعیت واردات ذغال سنگ از استرالیا توسط چین شده است. دولت چین از اکتبر واردات ذغال سنگ از استرالیا را به طور غیر رسمی ممنوع کرده است.

به گزارش بیداربورس، این هشت کشتی اجازه گمرکی برای تخلیه بار خود ندارند ولی دولت چین با ذکر دلایل بشر دوستانه اجازه داده تا بار این کشتی‌ها تخلیه شود تا سرنشینان آن‌ها که هفت ماه است به خانه نرفته‌اند، بتوانند بالاخره به خانه برگردند.

برآورد شده که در حدود ۸۵۰ هزار تن کک توسط این کشتی‌ها در دو بندر چین تخلیه شوند. البته برخی معتقدند که هنوز مشخص نیست بار این کشتی‌ها موقتا در چین تخلیه خواهد شد و سپس دوباره توسط این کشتی‌ها بارگیری خواهد شد یا اینکه این محموله‌ها پس از تخلیه در چین مصرف خواهند شد.

اما هر اتفاقی که برای این حجم از کک بیفتد، سیگنال مثبتی از طرف چین به طرف استرالیایی رسیده که مشکلات می‌توانند به زودی حل شوند.

این خبر باعث شده که قیمت کک در چین با کاهش ۱.۸۵ دلاری در هر تن مواجه شود و به ۲۱۶.۱۵ دلار CFR چین افت کند. در حال حاضر واردکنندگان چینی با توجه به ممنوعیت موجود مجبور هستند که نیاز خود را با واردات از کانادا و آمریکا جبران کنند ولی اگر ممنوعیت فعلی لغو شود، دست واردکنندگان چینی باز خواهد شد و قیمت کک در چین با کاهش بیشتر هم مواجه خواهد شد.

کد خبر 999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =