۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
درجا زدن بورس

در جریان معاملات امروز (دوشنبه، پانزدهم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۸۶۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۴۲ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴۲۶ واحد افزایش، به رقم ۳۶۳ هزار و ۷۶۸ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش بیدار بورس، برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۸۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۷۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲ هزار و ۹۲ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۲ هزار و ۸۴۹ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه اداره بازارهای مالی با ۲۷ هزار و ۴۲۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۰ هزار و ۸۱۱ معامله به ارزش یک هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۵ هزار و ۲۴۱ معامله به ارزش یک هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۳۱ هزار و ۶۷۶ معامله به ارزش یک هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال و گروه چند رشته ای صنایع با ۱۲ هزار و ۲۹ معامله به ارزش ۹۰۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۳۱۵ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۲۴۹ واحد، بانک ملت با ۲۴۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۱۵ واحد و شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۱۹۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۹۰۱ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۳۷۹ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳۶۶ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۲۲۱ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با ۱۹۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

گروه درصد تغییرات شاخص ارزش معاملات حجم معاملات
فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط 2.02% 2,220.4B 111M
محصولات شیمیایی 0.08% 1,935.8B 172M
فلزات اساسی 0.74% 1,826.3B 174M
خودرو و ساخت قطعات  0.56% 1,749.7B 456M
شرکت های چند رشته ای صنعتی 0.12% 905.7B 78M
کد خبر 10494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =