رونق اقتصادی از مسیر بودجه ۱۴۰۱ پیگیری می‌شود

مجلس یازدهم در قانون بودجه ۱۴۰۰ و دولت سیزدهم در لایحه بودجه ۱۴۰۱، به خوبی عزم و اهتمام خود را برای اصلاح بودجه نشان داده‌ است.

به گزارش بیداربورس عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ و با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور نیازمند تغییر و تحول بنیادی است، گفت: آن چیزی که دغدغه ذهنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، ایجاد تغییر و تحول بنیادی در اقتصاد کشور و آسیب نرسیدن به اقشار کم درآمد جامعه است.

مهدی باقری در ادامه عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ به موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره شده که به نظر می رسد باید کارشناسی بیشتری نسبت به حذف و یا حذف نکردن آن صورت گیرد اما انتظار می‌رود حداقل نسبت به تامین کالاهای اساسی مردم اقدامات جدی تری صورت گیرد تا شاهدحذف رانت در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: اصلاح ساختار بودجه از مباحث مهم و اصلی که مجلس پیگیر جدی آن است. در واقع اصلاح ساختار بودجه شامل دو بخش مهم تغییر رویکرد و نگاه دولت و مجلس به بودجه و انتخاب راهبردهای صحیح برای اصلاح بودجه، و دیگری اهتمام به اصلاح بخش‌های مهم دیگر نظام اقتصادی که تحقق یا عدم‌ تحقق اهداف بودجه به طور مستقیم وابسته به آنها است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم در قانون بودجه ۱۴۰۰ و دولت سیزدهم در لایحه بودجه ۱۴۰۱، به خوبی عزم و اهتمام خود را برای اصلاح بودجه نشان داده‌اند، افزود: با این حال ارزیابی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن رویکردهای مختلف چون حمایت از تولید، کنترل تورم و تحقق اهداف افزایش درآمدهای پایدار و کاهش هزینه‌کردهای زاید، نشان می‌دهد این لایحه در کنار نقاط قوت، دارای نقاط ضعف و ابهامات مهمی نیز هست.

وی در پایان درباره کسری بودجه دولت اظهار کرد: به نظر می‌رسد باید اقدامات اساسی در جهت کاهش کسری بودجه در کشور و همچنین اجرای کامل طرح مالیات بر عایدی صورت گیرد تا بتوان به اقتصاد کشور کمک بزرگی کرد.

کد خبر 11534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =