برنامه بورس تهران برای انتشار قراردادهای اختیار معاملات بر "پالایش و دارا یکم"

مدیرعامل بورس تهران از برنامه انتشار قراردادهای استاندارد اختیار معاملات بر روی دو صندوق پالایش و دارا یکم در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بیداربورس، محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد: این بورس در نظر دارد به زودی قراردادهای استاندارد اختیار معاملات را بر روی دو صندوق پالایش و دارا یکم منتشر کند.

بنابراین گزارش، سال گذشته و درحالی که شاخص بورس برای گذر از مرز دو میلیون واحد کمین کرده بود، وعده عرضه سه صندوق دولتی در قالب ETF از سوی دولت داده و قرار شد صندوق نخست بانکی و بیمه‌ای، صندوق دوم پالایشی و صندوق سوم خودرویی و فلزی باشد.   این صندوق‌ها با ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف به مردم واگذار شد و هر ایرانی دارای کد ملی می‌توانست خریدار آنها باشد.

در این راستا، دو صندوق دارا یکم شامل باقیمانده سهام دولت در سه بانک‌ ملت، تجارت و صادرات و دو بیمه‌ البرز و اتکایی امین و پالایشی یکم شامل باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس به مردم عرضه شد. با وجود اینکه بازدهی دارا یکم از ۲۰۰ درصد نیز گذر کرد در این روزها به قیمت بیش از ۱۱ هزار تومان و پالایشی یکم نیز همچنان پایین تر قیمت روز عرضه معامله می شود.

کد خبر 13407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =