افزایش قیمت انرژی در اروپا به‌دنبال تشدید تنش‌ها بر سر مسئله اوکراین

با توجه به اینکه روسیه بزرگ‌ترین منبع گاز طبیعی اروپاست، هرگونه افزایش تنش‌ها بر سر مسئله اوکراین، بحران انرژی در اروپا را تشدید کرده و با کاهش عرضه نفت و گاز، باعث خاموشی‌های گسترده در این قاره خواهد شد.

به‌گزارش بیدار بورس به نقل از بلومبرگ، روند افزایش قیمت گاز طبیعی و برق در اروپا پس‌از اطلاعیه روسیه مبنی‌بر ادامه دیپلماسی بر سر بحران اوکراین و همچنین پیش‌بینی آب‌وهوای متعادل‌تر در این قاره کمی آهسته شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در مقابله با هشدارهای آمریکا مبنی‌بر حمله روسیه به اوکراین طی چند روز آینده، در یک دیدار تلویزیونی با مقامات ارشد کشور، بر کاهش تنش‌ها تاکید کرد. پوتین بارها اعلام کرده هیچ قصدی برای حمله به اوکراین ندارد اما ارتش خود را بر سر مرز با این کشور تجهیز کرده‌است.

هرگونه افزایش تنش‌ها بحران انرژی در اروپا را تشدید کرده و با کاهش عرضه نفت و گاز، باعث خاموشی‌های گسترده در این قاره خواهد شد. روسیه بزرگ‌ترین منبع گاز طبیعی اروپاست و حدود یک‌سوم صادرات آن از طریق خط لوله‌های اوکراین انجام می‌شود. تاسیسات ذخیره‌سازی اروپا همین حالا هم در سطح بسیار پایینی قرار دارند و قیمت گاز به 5 برابر بالاتر از قیمت طبیعی برای این فصل از سال رسیده‌است.

کد خبر 13679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =