تا پایان سال خبری از عرضه اولیه نیست

مدیرعامل فرابورس از بررسی اجرای دامنه نوسان پویا و ایستا و عدم حذف یک باره خبر داد و گفت:به غیر از عرضه سهام سرخابی ها، برنامه ای برای عرضه اولیه جدید تا پایان سال ندارد.

به گزارش بیداربورس، میثم فدایی درخصوص آخرین تصمیمات برای حذف دامنه نوسان در معاملات بورس به ایرنا گفت: تاکنون هیچ بحثی از حذف کامل دامنه نوسان مطرح نشده و با توجه به تبعات منفی به هیچ عنوان قابلیت اجرایی شدن ندارد. دامنه نوسان باید پیش‌بینی‌پذیر باشد و به هیچ عنوان امکان حذف یک‌باره آن وجود ندارد.

وی افزود: در بازارهای شفاف‌تر و عمیق‌تر باید دامنه نوسان بیشتر باشد و در مقابل برای بازارهای غیرشفاف به منظور جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران باید دامنه نوسان کمتری در نظر گرفته شود. در دامنه نوسان پویا، قیمت سهام شرکت‌ها متناسب با آخرین قیمت تغییر می‌کند و هر ساعت یا هر پنج دقیقه یکبار عددی که برای آن در نظر گرفته شده با تغییر همراه می شود. در دامنه نوسان ایستا، قیمت سهام، کل روز معاملاتی میزان مشخصی نوسان خواهد داشت.

فدایی درباره برنامه عرضه های اولیه فرابورس تا پایان سال توضیح داد: طبق تصمیمات اتخاذ شده به غیر از عرضه سهام سرخابی ها، هیچ برنامه ای برای عرضه اولیه جدید وجود ندارد.

کد خبر 14141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =