تعرفه جرایم رانندگی پنج درصد بیشتر شد

نمایندگان مجلس با افزایش میزان تعرفه جریمه‌های رانندگی به میزان پنج درصد در ۱۴۰۱ موافقت کردند. همچنین ساز و کار تعویض پلاک وسایل نقلیه مشخص شد.

به گزارش بیداربورس، نمایندگان مجلس در نشست نوبت سوم عصر دیروز و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ با بند ج تبصره ده لایحه موافقت کردند که طبق آن تعرفه جرایم رانندگی در سال آینده پنج درصد افزایش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش همچنین با تصویب بندهای ز و ط تبصره ده، سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت و مراحل نقل و انتقال مالکیت باید به صورت برخط و مراجعه حضوری اشخاص انجام شود.

طبق بخش درآمدی بند ز ماده واحده لایحه هم دولت مکلف است وجوه حاصل از جریمه ­های دریافتی موضوع قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام را تا مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان دریافت و به خزانه‌داری کل‌ واریز کند.

نیروی انتظامی نیز مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۱ سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد کند که تمام مراحل نقل و انتقال مالکیت به صورت برخط انجام و مراجعه حضوری اشخاص صرفاً برای احراز هویت فرد، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک باشد.

در این راستا نیروی انتظامی موظف به انجام اقدامات زیر است:

۱ - پلاک را صرفاً از طریق مؤسسات مجاز و صاحب صلاحیت غیردولتی تعویض و تعرفه مندرج در جدول شماره ۱۶ این قانون را از متقاضی دریافت و سهم موسسه ذی‌ربط را به طور مستقیم پرداخت و مابقی را به جدول ۵ این قانون نزد خزانه‌داری کل واریز کند. نیروی انتظامی موظف به اعلام جزئیات دریافتی به متقاضیان است.

۲- به استناد تبصره یک ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال جاری مالیات نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت را در هنگام فک و نصب پلاک به ترتیب مقرر شده توسط سازمان امور مالیاتی دریافت و به حساب‌ مربوطه نزد خزانه­ داری کل واریز کند.

کد خبر 14227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =