۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
آژیر قرمز بورس به صدا درآمد

بورس امروز با افت ۲۵ هزار واحدی شاخص کل و خروج پول هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی سهامدران حقیقی به پایان رسید و نگرانی ها را از آینده معاملات بورس تشدید کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین معاملات بورس دومین روز از خرداد ماه ۱۴۰۱، در حالی به پایان رسید که شاخص کل با سقوط ۲۵هزار واحدی مواجه شد و در سطح یک میلیون و ۵۵۷هزار واحدی متوقف شد. شاخص کل هموزن نیز از این سقوط در امان نبود و با افت هشت هزار و ۷۳۲ واحدی معادل دو درصد، به ۴۳۲هزار واحد تنزل یافت.

سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با تاثیر منفی هزار و ۵۳۰واحدی بر شاخص کل، بیشترین اثر را بر افت امروز این شاخص به جا گذاشت. نمادهای «شستا»، «کگل» و «فولاد» نیز دیگر نمادهایی بودند که روند نزولی شاخص کل را تشدید کردند.

ریزش امروز شاخص کل با ترس ملموس سهامداران حقیقی همراه بود. به طوری که این سهامداران با خارج کردن هزار و ۲۵۰میلیارد تومان پول از این بازار، بیشترین خروج پول حقیقی را در چهار ماه گذشته رقم زدند. همچنین نمادهای پالایشی، خودرویی و فلزی در صدر این خروج پول قرار داشتند.

این خروج پول سنگین، زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که با ارزش معاملات بالا همراه باشد. اتفاقی که امروز رخ داد و ارزش کل معاملات خرد سهام، در حالی که در کانال پنج هزار میلیارد تومان تثبیت شده بود، با جهش ۳۹درصدی به هفت هزار و ۲۱۰میلیارد تومان رسید.

با این وجود، حفظ حمایت یک میلیون و ۵۵۰هزار واحدی شاخص کل، همچنان امیدها را به بازگشت شاخص به روند صعودی زنده نگه داشته است. به نظر می‌رسد که سهامداران باید چشم‌ انتظار معاملات روزهای آتی باشند تا با مشخص شدن تکلیف روند بازار، استراتژی معاملاتی خود را مشخص کنند.

کد خبر 17181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =