۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
خروج نقدینگی از بورس قوت گرفت

بورس در هفته‌ای که گذشت کمتر از یک درصد افت کرد و نقدینگی سنگینی از بازار خارج شد. کارشناسان عقیده دارند هفته آینده از این هفته مثبت‌تر خواهد بود.

به گزارش بیداربورس شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت از سطح یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید و افت ۰٫۹ درصدی را تجربه کرد.

شاخص کل هم‌وزن این هفته ۱.۳۱ درصد داشت و به سطح ۴۳۶هزار و ۷۹۴ واحد قرار گرفت. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۰.۷۲ درصدی همراه بود.

بیشترین میزان خروج پول حقیقی از بورس در سه ماه اخیر در روز دوشنبه به میزان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اتفاق افتاد.

*صنایع پیشتاز کدام‌اند؟

در هفته اخیر صنعت حمل‌ونقل با رشد ۷.۴۷ درصدی پیشتاز صنایع بورس بود. بعد از آن سایر معاون با رشد ۲.۲۲ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۱.۶۴ درصد و فنی مهندسی با رشد ۱.۰۷ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در مقابل محصولات چوبی، منسوجات و محصولات چرمی بیشترین بازده منفی را داشتند.

طی پنج روز کاری هفته، فقط روز چهارشنبه شاهد ورود پول اشخاص حقیقی بودیم و چهار روز دیگر خروج پول افراد حقیقی در بورس داشتیم. در مجموع طی این هفته دو هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار با میانگین روزانه هزار و ۸۷۹ میلیارد تومان خارج شد.

ارزش معاملات خرد بازار نیز به ۲۸ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان رسیده که به طور متوسط روزانه ۵ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان بوده است.

*بورس سبزپوش می‌شود؟

کارشناسان عقیده دارند هفته‌ای که گذشت اخبار مختلف باعث شد سهامداران دست به معامله نزدند و به نوعی دست نگه‌دارند. اما هفته آینده روند معاملات مثبت خواهد بود.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بورس در این هفته، روند اصلاحی را در پیش گرفت و به مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی واکنش نشان داد. همچنین خروج نقدینگی گسترده‌ای داشتیم و تقریبا آخرین روند روز چهارشنبه، تعیین‌کننده معاملات روز شنبه است. معاملات روز چهارشنبه مثبت بسته شد و احتمالا شنبه نیز پالس مثبتی در بازار داشته باشیم.

کد خبر 17285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =