دلار به توافق، بدبین شد؟

دلار در روزهای اخیر در واکنش به سیگنال‌های مثبت از توافقات برجام روند نزولی گرفته و از کانال ۳۱ هزار تومان در بازار آزاد تا حوالی ۲۸ هزار تومان هم پایین آمده بود،اما امروز پس از چند روز روند صعودی گرفت و در این بازار ۲۹.۳۰۰ تومان هم معامله شد. از سوی دیگر دلار فردایی هم با نشان دادن قیمت ۲۹.۴۵۰ تومان خبر از ادامه دار بودن این روند صعودی میدهد.

دلار هرات هم افزایش قیمت داشت

به گزارش بیداربورس اگرچه دلار فردایی همیشه گزینه درستی برای پیشبینی نیست و گاهی بازار خلاف آن حرکت میکند. اما دلارهرات که به عنوان یکی از سیگنال‌دهنده‌های اصلی نرخ دلار در بازار آزاد شناخته میشود هم امروز روند صعودی داشت و به ۲۹.۲۰۰ تومان رسید. تخمین دلارفردایی هرات هم در حوالی ۲۹.۳۶۰ تومان در جریان است که آن هم نشان از پیشبینی ها برای افزایش قیمت دلار دارد.

دلار در صرافی ملی

صرافی ملی هم این افزایش قیمت را دیده و امروز نرخ خرید را ۲۶،۸۵۹ و نرخ فروش را ۲۷.۱۲۹ تومان اعلام کرد.

افزایش نرخ دلار توافقی در یک روز

معاملات توافقی دلار اما در روز گذشته معاملاتی (یکشنبه، ۳۰ مردادماه) کار خود را با ۲۶ هزار و ۵۶۵ تومان آغاز کرده بود و در پایان با نرخ ۲۹ هزار و ۳۶۰ تومان به کار خود پایان داد. حجم معاملات دلار توافقی در پایان این روز ۴ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۳۰۰ تومان بود. البته امروز (دوشنبه،‌ ۳۱مردادماه) در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی بازار ارز، دلار با قیمت ۲۸ هزار تومان و با حجم ۲ هزار دلار معامله شد.

دلار به توافق، بدبین شد؟

به نظر میرسد طولانی شدن روند مذاکرات از یک سو و سخنرانی کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه که تاکید کرده بود آمریکا هنوز پاسخی به پیشنهاد اروپا نداده و موضوعات باقی مانده در مذاکرات، «اندک» ولی «مهم» هستند، دلار را به روند مذاکرات بدبین کرده است.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =