انتقاد از آیین نامه وادرات خودرو و عدم معرفی دو وزیر صنعت و بازرگانی

نماینده مجلس با اعلام اشکلات آیین نامه تهیه شده وزارت صنعت برای وادرات خودرو از عدم معرفی دو وزیر صنعت و بازرگانی توسط دولت انتقاد کرد.

به گزارش بیداربورس، لطف الله سیاهکلی در جلسه مجلس تذکر شفاهی درباره آئین نامه واردات خودرو داد و گفت: متأسفانه دولت یا آئین نامه قوانین را تدوین نمی‌کند یا آئین نامه‌ای با اشکالات زیاد ارائه می‌دهد. علیرغم تلاش‌های مجلس در رابطه با قانون واردات خودرو، آئین نامه به نحوی تدوین شده که تمام زحمات از بین رفته است.

وی افزود: قرار بود در واردات خودرو به چند مورد ایجاد رقابت، تنظیم بازار، انتقال تکنولوژی، اصلاح کیفیت و قیمت خودرو و پاسخگویی به نیاز جامعه مورد توجه باشد اما در آئین نامه‌ مجدداً به پراید تعظیم شده است. زیرا در پی آن اتفاقی در حوزه خودرو نخواهد افتاد. مشخص نیست در رابطه با آئین نامه، مجلس و کمیسیون مربوطه چه کاره هستند.

سیاهکلی درباره نظر اخیر معاون مجلس رئیس‌جمهور مبنی بر معرفی یک وزیر برای وزارت صنعت هم توضیح داد: این صحبت‌ها اشکالات بسیاری دارد.  حسینی خلاف وعده رئیس جمهور صحبت کرده و رئیسی از مجلس خواست دو ماه برای استیضاح وزیر و تعیین تکلیف وزارتخانه صنعت، وقت و مهلت داده شود تا به دو وزارت صنعت و وزارت بازرگانی تبدیل شود و قرار بود دو وزیر معرفی شوند.

وی افزود: چرا حسینی خلاف وعده رئیس جمهور صحبت می‌کند؟ اگر حرف رئیسی و حسینی یکی است پس تکلیف وعده رئیس جمهور به مجلس چه می‌شود؟ این نگاه و رویکرد تمسخر مجلس و کار کارشناسی و همکاری این قوه است.

وی خطاب به قالیباف گفت: به محض اعلام رئیس مجلس مبنی بر درخواست رئیسی برای فرصت استیضاح وزیر، نمایندگان صرف نظر کردند ولی استیضاح از بین نرفته و پابرجا است. اگر دو وزیر معرفی نشوند به عنوان یکی از استیضاح کنندگان اعلام وصول این موضوع ضروری است.

بر اساس این گزارش، محمدباقر قالیباف هم گفت: تکلیف آئین نامه‌ها روشن است و هر آئین نامه‌ای که در دولت تصویب شود حتماً به هیئت تطبیق می‌آید و اگر مغایرتی با قانون داشته باشد اشکالات آن گرفته شده و به دولت منعکس می‌شود تا اصلاح شوند. کما اینکه درباره موارد متعددی همچون قوانین مربوط به بازنشستگی این اتفاق افتاد. حتماً آئین نامه مربوط به واردات خودرو نیز به هیئت تطبیق می‌آید و اگر مغایرتی با قانون داشته باشد اصلاح خواهد شد.

وی در رابطه با استیضاح وزیر صنعت و مهلت مجلس هم توضیح داد: حرف رئیس جمهور همان نکته‌ای است که از تریبون مجلس به آن اشاره شد. طی صحبت با حسینی آنچه درباره وزارت صنعت به رسانه‌ها گفته شد معرفی یک وزیر نبوده و تیتر مصاحبه این طور انتخاب و قرار شد این صحبت امروز اصلاح شود.

کد خبر 20982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =