آمریکا راهی جز بازگشت به برجام ندارد

سخنگوی دولت گفت: ما اطمینان داریم که دولت آمریکا هیچ راه منطقی جز بازگشت به برجام و رفع کامل تحریم‌ها ولو بعد از پایان دولت دوازدهم پیش رو ندارد.

به گزارش بیداربورس، علی ربیعی سخنگوی دولت در اولین نشست سال جدید که پیش از ظهر امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت:  ۱۲ فروردین نماد رفراندوم محور بودن نظام جمهوری اسلامی است پدران قانون اساسی تمهیدات اندیشیدند که هم تغییرات در نگاه نسلی از طریق صندوق‌ها نمایان شود و هم مردم بدانند که صندوق‌های رای میراث گرانبهایی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد و همه وظیفه داریم تمهیداتی را بیندیشیم که هر نسلی بتواند اندیشه و نظر خود را به صندوق رای بیندازد.

وی افزود:‌ دولت در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ تلاش دارد به حکم وظیفه ذاتی خود در جلب مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی اجتماعی و اقتصادی، تسهیل‌گر حضور مردم بر سر صندوق‌های رای باشد. ما در سال ۱۴۰۰ وارد چند ماه پایانی دولت شده‌ایم. مایلم در اولین سخنگویی سال جدید به استحضار ملت شریف برسانم که دولت در ماه‌های باقی مانده با تمام توان و با کمترین وقفه برنامه‌هایی را دنبال خواهد کرد. بدون تردید عقب راندن تحریم تا آخرین روز کار دولت به طور مستمر ادامه خواهد یافت. ما مصمم هستیم که اجازه ندهیم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا اخلالی در مسیر توسعه و همکاری سازنده با جامعه بین‌الملل ایجاد کند اما در عین حال تلاش دولت برای رفع تحریم‌ها تا آخرین روز کاری دولت متوقف نخواهد شد.  

سخنگوی دولت گفت:‌ ما به ناقضان برجام می‌گوییم که هرچه زمان لازم باشد در اختیار خواهند داشت اما باید بدانند که هر روز تعلل بیشتر در لغو تحریم‌ها علیه ایران نه تنها شانس احیای برجام را به عنوان اولین و آخرین راهکار در دسترس برای کنار گذاشتن اختلافات کمتر می‌کند بلکه آنها را برای بدست آوردن چشم اندازی بهتری از روابط  با ایران دورتر خواهد کرد.  

ربیعی تاکید کرد:‌ ما اطمینان داریم که دولت آمریکا هیچ راه منطقی جز بازگشت به برجام و رفع کامل تحریم‌ها ولو بعد از پایان دولت دوازدهم پیش رو ندارد. اما بنا بر مسئولیت دولت به پاسخگویی به مردم رفع تحریم‌ها یکی از مهمترین اولولیت‌های دولت باقی خواهد ماند.

کد خبر 2294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =