ثبات نسبی بر بازار متانول حکم‌فرما شد

متانول در هفته گذشته با کاهش قیمت، ۳۰۵ دلار در هر متریک تن در CFR چین معامله شد. قیمت متانول در هند برابر با ۲۸۵ دلار در هر متریک تن و در جنوب شرق آسیا برابر با ۳۶۰ دلار در هر متریک تن است.

به گزارش بیدار بورس،  به روزهای پایانی سال میلادی نزدیک می شویم و معاملات آتی تحویل متانول در ماه دسامبر با پریمیوم بیشتری نسبت به معاملات مربوط به ماه ژانویه همراه است که نشان از افزایش نسبی تقاضا در ماه دسامبر و قبل از شروع تعطیلات کریسمس دارد.

تقاضا در چین نیز به طور نسبی تقویت شده و معامله گران انتظار دارند تقاضای صادراتی محصولات پایین دست زنجیره پتروشیمی افزایش یافته و شاهد تقویت قیمت متانول باشیم. البته تقاضای داخلی محصولات در این کشور همچنان پایین بوده و در رکود نسبی به سر می برد.

موجودی انبار در سواحل چین پایین بوده و طبیعتا باید تقاضا برای پر کردن این مخازن افزایش یابد اما با توجه به محدودیت های مربوط به سیاست کووید صفر در چین، این امر اتفاق نمی افتد.

به تدریج و با شروع فصل سرد، انتظار می رود میزان گاز خوراک دریافتی متانول سازها در خاورمیانه کاهش یافته و این امر موجب کاهش عرضه متانول خاورمیانه در بازارهای هند و چین شود.

کد خبر 24033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =