جهت‌دهی به نقدینگی‌ها و هدایت آنها به سوی تولید

رجب رحمانی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی مدیران و دست اندرکاران اقتصادی کشور باید هدایت نقدینگی‌ها به سوی تولید، اشتغال و فعالیت‌های سازندگی باشد.

به گزارش بیداربورس رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در ایجاد تورم، نقدینگی‌های سرگردان است، گفت: با ورود نقدینگی‌های سرگردان به بازار بهتر است شاهد روانه شدن این نقدینگی‌ها و سرمایه‌ها به بخش تولید و اشتغال باشیم.

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی مدیران و دست اندرکاران اقتصادی کشور باید هدایت نقدینگی‌ها به سوی تولید، اشتغال و فعالیت‌های سازندگی باشد.

نماینده مردم تاکستان افزود: ورود نقدینگی به بازارهای غیر مولد اثر مخرب و مستقیم بر مصرف، رفاه و معیشت جامعه گذاشته و تورم بالایی را در اقتصاد کشور ایجاد می‌کند. بنابراین، سیاست‌گذاران با بهره‌گیری از ابزارهای قدرتمندی همچون مالیات و غیره باید سعی کنند تا سرمایه‌های مردم برای رونق تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد که ورود و یا هجوم نقدینگی در بازارهای مختلف هیجان و حباب زیادی در بازار ایجاد می‌کند.

رحمانی تاکید کرد: با تصمیم های عجولانه نباید مردم و سرمایه های آنان را روانه بازارهایی کرد که به جای سود، ضرر و زیان به همراه داشته باشد.

نماینده مردم تاکستان ادامه داد: به نظر می‌رسد، دولت با مدیریت و تدوین برنامه‌های مهم می‌تواند ضمن کنترل تورم، رونق را به بخش تولید برگردانده و فعالیت‌های اقتصادی را گسترش و بازار سرمایه را به سمت روزهای پررونق پیش ببرد.

منبع: سنا
کد خبر 24035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =