۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
تحلیل بنیادی شرکت ویتانا

گروه صنعتی ویتانا در تاریخ ۱۳۳۸ توسط رضا طهرانچی تاسیس شد ایشان با الگوبرداری از برندهای مطرح جهانی در سال ۱۳۳۵خط تولید بیسکوییت مادر را از آلمان و انگلیس وارد کرده و بدین ترتیب اولین شرکت تولیدکننده بیسکوییت و نان صنعتی در ایران را راه‌اندازی نمود.

به گزارش بیداربورس  برند ویتانا اولین شرکتی است که تاریخ مصرف بر روی محصولات خود درج نموده و به این ترتیب در مسیر سلامت محوری گام‌های نخست خود را برداشت و اکنون نیز دارای گواهی صنعت سلامت محور از جشنواره ملی صنعت سلامت محور است.

همچنین شرکت ویتانا اولین شرکت دارای گواهی استاندارد در مواد غذایی است.

در سال های گذشته، شرکت ویتانا از طرف مخاطبین به عنوان برند محبوب مردمی انتخاب شده و این برند اکنون دارای سبد برند کاملی است که مجموعه‌ای محصولات را در برمی‌گیرد . این سبد شامل برند ویتانا، مادر، نیکا، تیویکا، پانیکو، الکی، ریوا، دالتو و... است.

*سهامداران

سهامدار عمده ویتانا شرکت صنایع غذایی شهدین گام و شرکت توسعه تجارت شهدین گام با مالکیت حدود ۶۹ درصدی از ۵.۳ میلیارد برگه سهم شرکت است.

*وضعیت عملیاتی شرکت

شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۶۵۰ میلیارد و در ۹ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱ حدود ۸۳۰ میلیارد فروش داشته است. همچنین سود به ازای هر سهم نیز در این دو دوره به ترتیب ۳۶۷ و ۲۶۱ ریال بوده که سود فصل تابستان نسبت به بهار رشد حدود ۱۰۰ درصدی داشته که این رشد حاصل افزایش نرخ های ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ مواد مصرفی شرکت بوده است.

*بهای تمام شده

بهای تمام شده تولید متشکل از ۷۵ %مواد اولیه، ۱۵ %سربار و ۱۰ %دستمزد است.

مواد مصدرفی شرکت شامل مواد بسته بندی، شکر، روغن، شیر خشک، آرد، پودر کاکائو و غیره می باشد.

*مفروضات و توضیحات

• تولید و فروش شرکت برای سه ماهه پاییز بر اساس میانگین ماه های گذشته و برای سال مالی منتهی به آذر ۱۴۰۲ ،۲۰ هزار تن لحاظ شده است.

• تورم و رشد و دستمزد ۴۵ درصد

• دلار نیما برای سه ماهه پاییز باقیمانده سال ۱۴۰۱ ۲۸ هزار تومان و برای سال ۱۴۰۲ ،۳۲ هزار تومان لحاظ شده است.

• نرخ فروش محصولات برای فصل پاییز برابر با نرخ ماه آخر و برای سال مالی ۱۴۰۲ درصد ۴۰ درصد رشد داده شده است.

• برای پاییز ۱۴۰۱ نرخ آرد ۱۷۰۰۰ تومان،روغن ۵۵۰۰۰ تومان و شکر ۱۸۰۰۰ تومان و برای سال مالی ۱۴۰۲ ،نرخ آرد ۰۰۰،۲۰ تومان، روغن ۶۰ هزار تومان و شکر ۲۰ هزار تومان لحاظ شده است و نرخ سایر مواد مصرفی با توجه به نوع ماهیت نسبت به دلار و تورم رشد داده شده است.

*صورت سود و زیان

تحلیل بنیادی شرکت ویتانا

منبع: بیدار بورس
کد خبر 24425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =