تحلیل بنیادی و تکنیکال "زشریف"

شرکت کشت و صنعت شریف آباد یک مجموعه تولیدی اقتصادی است که فعالیت خود را در سال ۱۳۶۲ و در دو زمینه زراعت (مساحت ۹۰۰ هکتار) و دامپروری (۴۲۰ راس تلیسه آبستن رجیستر شده از نژاد هلشتاین کانادا) آغاز کرد.

به گزارش بیداربورس در حال حاضر بالغ بر ۸۰۰۰ راس دام شامل گاو شیری، گاو آبستن خشک، تلیسه و گوساله های نر و ماده در بخش های مختلف واحد دامپروری نگهداری میشوند. تولید شیر روزانه بالغ بر ۱۳۵ تن دارد و مجموع شیر تولیدی در ۱۲ ماهه بالغ بر حدود ۵۰ هزار تن برآورد شده است. سود خالص شرکت در سال مالی منتهی به آذر ۱۴۰۰ حدود ۷۵ میلیارد تومان و در ۹ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱ حدود ۷۹ میلیارد تومان بوده که سود خالص در این دوره ۹ ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۵ درصدی داشته است.

واحد زراعی با دارا بودن ۸۵۰ هکتار زمین زراعی و باغی، بالغ بر ۵۰ درصد از نیاز واحد دامپروری به ذرت علوفهای و یونجه را تامین می نماید. سایر محصولات زراعی شامل گندم، کلزا، تریتیکاله، جو و قصیل جو و محصولات باغی (گردو و بادام) می باشد که به طور متناوب در اراضی شرکت تولید میشوند. همچنین از بهمن ماه سال ۱۳۹۰ کارخانه فرآورده های لبنی رابتا به زیر مجموعه کشت و صنعت شریف آباد اضافه گشت و در زمینه تولید انواع محصولات فرادما، انواع پنیر، دوغ، روغن حیوانی، کشک، ماست و پنیر پیتزا در بسته بندی‌های مختلف فعالیت می نماید.

تحلیل بنیادی و تکنیکال "زشریف"

*سهامداران

از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهام شرکت حدود ۱ میلیارد و ۷۹۰ میلیون برگه سهم معادل ۷۴ %در اختیار شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، ۱.۵ %در اختیار بازارگردان و مابقی در دست سایر سهامداران است.

*وضعیت عملیاتی و نرخ فروش

سود خالص شرکت در سال مالی منتهی به آذر ۱۴۰۰ حدود ۷۵ میلیارد تومان و در ۹ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱ حدود ۷۹ میلیارد تومان بوده که سود خالص در این دوره ۹ ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۵ درصدی داشته است. عمده فروش شرکت را شیر تشکیل می دهد که در سال های اخیر میزان تولید شیر بصورت خطی حوالی ۵۰ هزار تن بوده است. نرخ گذاری شیر خام توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی انجام می شود که بر مبنا مصوبه اخیر بعد از حذف ارز دولتی و رشد بهای تمام تولید، هر کیلوگرم شیر خام ۳.۲ درصد چربی و سه درصد پروتئین، درب دامداری کیلویی ۱۲ هزار تومان از دامداران خریداری می شود؛ ضمناً به ازای هر یک درصد افزایش یا کاهش درصد چربی، ۱۵۰ تومان به این مبلغ (۱۲ هزار تومان) اضافه یا کسر می شود.

*بهای تمام شده

بهای تمام شده تولید حدودی شرکت متشکل از ۸۰ درصد مواد مصرفی، ۱۰ درصد سربار و ۱۰ درصد دستمزد است. مواد مصرفی شرکت نیز شامل ذرت، یونجه، کنجاله سویا، کنجاله کلزا، تفاله چغندر ... می باشد.

*مفروضات و توضیحات 

تورم و رشد دستمزد ۴۵ درصد

میزان تولید شیر ۵۰ هزار تن، گاو و گوساله نر ۲۰۰۰ راس و محصولات زراعی ۲۰ هزار تن فرض شده است.

نرخ شیر به ازای هر کیلو برای سال مالی منتهی به آذر ۱۴۰۱، ۱۵ هزار تومان، نرخ هر راس گاو و گوساله نر ۲۲ میلیون تومان و نرخ باقی محصولات به عنوان نسبتی از نرخ شیر درنظر گرفته شده است.

میانگین دلار نیما ۳۵ هزار تومان

کنجاله سویا ۲۵۰ دلار، ذرت دانه ای ۲۰۰ دلار، ذرت علوفه ای ۱۰۰ دلار، جو ۲۵ هزار تومان، یونجه ۲۸ هزار تومان و مابقی مواد مصرفی به عنوان نسبتی از محصولات مشابه در نظر گرفته شده است.

سود تقسیمی ۷۰ درصد

*صورت سود و زیان 

تحلیل بنیادی و تکنیکال "زشریف"

تحلیل بنیادی و تکنیکال "زشریف"

*تحلیل بنیادی

بر اساس نمودار زشریف، قیمت در تلاش برای شکستن میدلاین کانالی است، بارها در شکست آن ناموفق بوده است. همچنین در نمودار خط روند نزولی مشخص شده که قیمت در دو سال اخیر قادر به شکست آن نبوده است. لذا باتوجه به وضعیت بنیادی و معاملاتی سهم در روزهای اخیر، می‌توان متصور بود که قیمت پس از شکست میدلاین کانال و خط روند نزولی بتواند به اهداف قیمتی بالاتری (سقف کانال) دست یابد.

تحلیل بنیادی و تکنیکال "زشریف"

*تحلیلگر بنیادی: مجتبی رضایتی 

*تحلیلگر تکنیکال: علی حیدری 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 24895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =