تحلیل بنیادی و تکنیکال دکیمی

شرکت کیمیدارو جزو واحد های تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری شفادارو و واحد تجاری نهایی گروه، شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا است. محصولات شرکت به طور کلی شامل: قرص و دراژه، کپسول، آمپول، قطره، سوسپانسیون، شیمیایی بوده و مالک ۲۵ درصدی درازی و ۳ درصدی ددانا است. شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ و شش ماهه اول منتهی به شهریور ۱۴۰۱ به ترتیب فروش حدود ۴۷۰ و ۳۴۱ میلیاردی داشته که فروش در دوره شش ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۸۵ درصدی داشته است. تحول اصلی شرکت در پاییز و بعد از افزایش نرخ های ناشی آزاد سازی ارز ۴۲۰۰ رخ داده است که فروش شرکت رشد حدود ۱۱۷ درصدی داشته است.

به گزارش بیداربورس شرکت سهامی عام صنعتی کیمیدارو به منظور فعالیت در زمینه تهیه ساخت، تولید، تبدیل و توزیع محصولات دارویی، آرایشی بهداشتی، شیمیایی و انواع گازها، صادرات محصولات داخلی به خارج از کشور، واردات مواد اولیه و مواد بسته بندی محصولات دارویی، آرایشی، بهداشتی، مواد شیمیایی، ماشین آلات و لوازم یدکی مورد نیاز شرکت، در سال ۱۳۴۴ با نام شرکت صنعتی هوخست تاسیس و به ثبت رسید و در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۷۰ به شرکت سهامی عام صنعتی کیمیدارو تبدیل و در آذر ۱۳۷۰ در بورس پذیرفته شد. در حال حاضر شرکت جزو واحد های تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری شفادارو است و واحد تجاری نهایی گروه، شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا می باشد. محصولات شرکت به طور کلی شامل: قرص و دراژه، کپسول، آمپول، قطره، سوسپانسیون، شیمیایی می باشد. همچنین شرکت مالک ۲۵ درصدی درازی و ۳ درصدی ددانا می باشد.

تحلیل بنیادی و تکنیکال دکیمی

*عملکرد شرکت

شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ و شش ماهه اول منتهی به شهریور ۱۴۰۱ به ترتیب فروش حدود ۴۷۰ و ۳۴۱ میلیاردی داشته که فروش در دوره شش ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۸۵ درصدی داشته است. تحول اصلی شرکت در پاییز و بعد از افزایش نرخ های ناشی آزاد سازی ارز ۴۲۰۰ رخ داده است که فروش شرکت رشد حدود ۱۱۷ درصدی داشته است.

*سهامداران

سهامدار عمده دکیمی شرکت سرمایه گذاری شفادارو است که حدود ۵۴ درصد مالکیت شرکت را بر عهده دارد . سایر سهامداران شرکت نیز عبارتند از شرکت سهامی خاص تجهیزات پزشکی و دارویی پوراطب با ۱۴.۲ درصد مالکیت، شرکت سرمایه گذاری دارویی پورا دارو ایرانیان با مالکیت ۲.۴ درصد مالکیت، شرکت رادیس با ۱.۰۹ درصد مالکیت و بانک ملی ایران با مالکیت ۱.۰۶ درصد.

*نرخ فروش

نرخ های فروش محصولات با توجه به هزینه های تولید، تورم، نرخ ارز و بطور کلی متاثر از بهای تمام شده محصولات از سوی سازمان غذا و دارو ابلاغ می شود که عمده شرکت های دارویی در پاییز افزایش نرخ های قابل توجهی داشته اند.

*بهای تمام شده

بهای تمام شده تولید شرکت متشکل از ۶۵ درصد مواد مستقیم مصرفی، ۱۰ درصد دستمزد و ۲۵ درصد سربار می باشد. تقریبا حدود ۲۰ درصد مواد مصرفی شرکت وارداتی می باشد که با نرخ دلار نیما محاسبه می شود که اخیرا با تصمیمات اخیر بانک مرکزی نرخ ۲۸۵۰۰ ابلاغ شده است!

*مفروضات

• میزان تولید و فروش برای شش ماهه دوم نسبت به شش ماهه اول سال ۲۰ درصد رشد و برای سال مالی ۱۴۰۲ برابر با سال ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

• نرخ فروش محصولات برای ادامه سال برابر با میانگین نرخ دو ماه اخر و برای سال ۱۴۰۲ ،۱۰ درصد رشد در نظر گرفته شده است که البته افزایش نرخ فروش با توجه به افزایش بهای تمام شده متناسب با نرخ دلار و حاشیه سود تاریخی شرکت لحاظ شده است.

• نرخ مواد اولیه داخلی متناسب با تورم و نرخ مواد اولیه وارداتی متناسب با رشد دلار نیما رشد داده شده است.

• دلار نیما برای ماه‌های باقیمانده سال ۲۸۵۰۰ هزار تومان و برای سال مالی آینده ۳۵ هزار تومان لحاظ شده است.

• تورم و رشد دستمزد ۴۵ درصد

• تقسیم سود ۷۵ درصد

*صورت سود و زیان

تحلیل بنیادی و تکنیکال دکیمی

تحلیل بنیادی و تکنیکال دکیمی

تحلیل تکنیکال کیمیدارو 
*روند نزولی دکیمی شکست 

تحلیل بنیادی و تکنیکال دکیمی

باتوجه به نمودار میتوان گفت دکیمی توانسته روند نزولی بلندمدت خود را با حجم مناسبی بشکند. نکته مهم رفتار قیمت در واکنش به سطح 2700 تومان است که باید دید این‌بار چه واکنشی به این سطح نشان خواهد داد.

تحلیلگر بنیادی: مجتبی رضایتی 
تحلیلگر تکنیکال: علی حیدری

منبع: بیدار بورس
کد خبر 25538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =