میزان رشد خودرو از ۵ تا ۱۰۰ درصد  تغییر کرد

شورای رقابت ضمن تایید تعیین قیمت کارخانه‌ای خودرو نزدیک به حاشیه بازار، رشد ۳۰ تا ۸۰ درصدی قیمت ها را تکذیب و اعلام کرد: قیمت‌گذاری برای هر محصول متفاوت خواهد بود.

به گزارش بیدار بورس، سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط‌ عمومی شورای رقابت با تایید تعیین قیمت کارخانه‌ای خودرو نزدیک به حاشیه بازار به دنیای اقتصاد گفت: قیمت‌گذاری برای هر خودرو متفاوت خواهد بود اما رشد ۳۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودرو را تکذیب می شود. رشد قیمت ها ممکن است از ۵ تا ۱۰۰ درصد باشد.

وی افزود: قیمت‌گذاری بر اساس فرمولی که پیش از این منتشر شده انجام خواهد شد که طبق اعلام قیمت تمام‌ شده توسط خودروساز، صحت‌ سنجی بهای تمام‌شده توسط سازمان حسابرسی و در نظر گرفتن سود عادله و قیاس با قیمت سه خودروی هم‌تراز خارجی خواهد بود. می‌توان انتظار داشت خودروهای پرتیراژ که تاکنون خودروسازان برای ساخت آنها متحمل زیان می‌شدند از رشد قیمت بیشتری نسبت به خودروهای کم‌تیراژ بهره‌مند شوند.

بر اساس این گزارش، مازیار بیگلو نایب دبیر انجمن قطعه سازان دیروز در نشستی خبری گفت: شورای رقابت به انجمن قطعه‌سازان اعلام کرده رشد قیمت کارخانه‌ای خودرو بین ۳۰ تا ۸۰ درصد خواهد بود. چنین رشدی تقریبا در کارنامه شورای رقابت بی‌نظیر است تا پیش از این افزایش قیمت‌هایی که از طریق این شورا اعمال شده اکثرا کمتر از ۱۰ درصد بود و فقط در اردیبهشت‌ سال گذشته افزایش ۱۵درصدی قیمت‌ها را اعمال کرد. در آذر سال ۱۴۰۰ نیز که آخرین قیمت‌گذاری انجام شد، ستاد تنظیم بازار رشد قیمت ۱۸درصدی را برای خودروهای تولید داخل در نظر گرفت.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به ثابت ماندن قیمت خودرو برای مدت طولانی و روند زیان‌دهی که خودروسازان در این مدت متحمل شدند و مخالفت‌ هایی که با حضور دوباره این شورا شده، سعی دارد با رشد قیمت قابل‌توجه خودروسازان را از زیان خارج کند.

کد خبر 27753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =