۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
تحلیل بنیادی "ساوه"

تحلیل بنیادی شرکت سیمان ساوه را از اینجا بخوانید.

*مقدمه و فعالیت اصلی شرکت

شرکت سیمان ساوه در آذر ماه ۱۳۶۷ با احداث یک کارخانه تولید سیمان به ظرفیت ۵۰۰ تن در روز تاسیس گردید و با اجرای طرح توسعه در حال حاضر ظرفیت آن به ۱۰۰۰ تن در روز رسیده است. تکنولوژی به کار رفته در کارخانه تولید سیمان به روش "تر" می باشد و استفاده از آن برای تولید سیمان، باعث افزایش درجه سفیدی بالای ۹۱ %و افزایش مقاومت مکانیکی آن است .

خط تولید سیمان سفید توسط شرکت FCB فرانسه طراحی و نصب گردیده است. در سال ۱۳۸۶ کارخانه سیمان خاکستری به ظرفیت ۷۵۰۰ تن در روز و با تکنولوژی تولید به روش "خشک" راه اندازی شد لازم به ذکر است که خط تولید سیمان خاکستری این شرکت توسط flsmith کشور دانمارک طراحی و نصب گردیده است. تولیدات و محصولات این شرکت تاکنون به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادر شده است.

تحلیل بنیادی "ساوه"

*سهامداران 

تحلیل بنیادی "ساوه"

*نرخ فروش

براساس تصمیمات متخذه توسط سازمان صنعت، معدن تجارت در سال ۱۴۰۰ کلیه تولید کنندگان سیمان موظف به عرضه محصولات خود از طریق بورس کالا و به نرخ تعادلی گردیده اند. از این رو این شرکت نیز عرضه محصولات خود را از طریق بورس کالای ایران و نرخ تعادلی انجام داده است. توضیح اینکه نرخ فروش پایه سیمان بر اساس دستورالعمل های بورس کالای ایران و به نرخ تعادلی تعیین و جهت عرضه هفتگی ابلاغ می شود. در فصول سرد سال به دلیل قطعی گاز و در فصول گرم به دلیل قطعی برق، تولید شرکتهای سیمانی با کاهش مواجه شده که نهایتا منجر افزایش رقابت در بورس کالا و رشد قیمت می شود.

تقریبا از اسفند ماه به دلیل از سرگیری ساخت و ساز و افزایش تقاضا برای سیمان، رقابت در بورس کالا داغ تر می شود و از اواخر بهار تا اواخر تابستان از یک طرف به علت افزایش تقاضا ناشی از رشد ساخت و ساز و از طرف دیگر به علت قطعی برق صنایع و کاهش عرضه سیمان، این رقابت در بورس کالا به اوج خود می رسد.

همچنین با توجه مستهلک بودن کارخانه های سیمانی کشور و عدم سرمایه گذاری در این حوزه شاهد افزایش روز افزون مصرف سیمان و پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه خواهیم بود لذا با مورد توجه قراردادن این موضوع از یک طرف و از طرف د یگر بالا بودن قیمت سیمان در کشورهای همسایه، می توان گفت رشد قیمت سیمان با توجه به سهم پا یین در ساخت و ساز درگذر زمان اجتناب ناپذیر است.

*مفروضات

• مقدار فروش بر مبنای گزارشات ماهانه و فصلی پیشببینی شده است.( ۳۲۰ هزار تن سیمان سفید ۱.۸ میلیون تن سیمان خاکستری و ۳۰۰ هزار تن کلینکر خاکستری صادراتی)

• فروش سیمان سفید ۸۰ درصد داخلی و ۲۰ درصد صادراتی

• نرخ فروش فروش سیمان خاکستری داخلی ۱ میلیون تومان سیمان سفید داخلی ۵۰ دلار سیمان سفید صادراتی ۷۵ دلار

• دلار ۴۰ هزارتومان

• تورم و رشد دستمزد ۴۵ • نرخ گاز ۱۰۰۰ تومان و نرخ برق ۲۲۵ تومان

• تقسیم سود ۹۵%

تحلیل بنیادی "ساوه"

تحلیل بنیادی "ساوه"

منبع: بیدار بورس
کد خبر 27949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =