قیمت فروش سه محصول زیرمجموعه سایپا ۲۰ و ۴۸ درصد گران شد

زیرمجموعه قطعه ساز سایپا مجوز افزایش ۲۰ و ۴۸ درصدی سه محصول را برای نیمه دوم سال گذشته با اثر ۷.۸ میلیارد تومانی بر سود ناخالص گرفت.

به گزارش بیداربورس، شرکت مهندسی نصیر ماشین از دریافت مجوز افزایش ۲۰ و ۴۸ درصدی نرخ فروش میل لنگ تیبا، نیسان، شاهین و میل سوپاپ تیبا برای نیمه دوم سال گذشته با اثر ۷.۸ میلیارد تومانی بر سود ناخالص سال قبل خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای شنبه شد.

بر اساس این گزارش، "خنصیر" اعلام کرد: با تلاش های صورت گرفته جهت محصولات میل لنگ تیبا، نیسان، شاهین و میل سوپاپ تیبا برای شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱، افزایش قیمت از مگاموتور باتوجه به آخرین افزایش قیمت در سال قبل برای انواع میل لنگ هرکدام معادل ۲۰ درصد ارزش ماشین کاری اخذ شد و جهت میل سوپاپ تیبا معادل ۴۸ درصد ارزش ماشین کاری بود .

با توجه به تامین مواد خام از سوی شرکت مگاموتور که مبلغ اثر گذاری درگردش عملیاتی شرکت است افزایش قیمت از سوی فروشنده (مگاموتور) انجام نشده است. از همین رو اثر سود و زیانی این افزایش برای سال ۱۴۰۱ معادل ۷.۸ میلیارد تومان بر سود و در نتیجه برفروش شرکت است. این مبالغ ناخالص هستند و برای سال قبل شرکت در دو مرحله از خودروساران افزایش قیمت دریافت داشت (مگاموتور- ساپکو).

کد خبر 30071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =