داد و ستد بیش از ۸ میلیون کیلووات ساعت برق سبز در بورس انرژی

بازارهای بورس انرژی در هفته‌ای که گذشت میزبان ۳۱۸ معامله بودند که طی آن انواع حامل‌های انرژی و اوراق مبتنی بر آن به ارزش افزون بر ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رد و بدل شد که از افزایش این متغیر نسبت به هفته پیش از آن حکایت داشت.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورس انرژی ایران، رینگ بین‌الملل بورس انرژی در هفته منتهی به ۳ خرداد با داد و ستدهایی به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان همراه شد که نسبت به هفته قبل رشد ۵۸ درصدی نشان می‌داد.

در هفته گذشته معامله‌گران تابلو نفت و گاز بورس انرژی نزدیک به ۹۰ هزار تن محصول را میان خود رد و بدل کردند که بخش عمده‌ای از حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

در تابلو برق سبز که در سومین روز معاملاتی هفته اخیر به تابلوهای بورس انرژی پیوست، بیش از ۸ میلیون و ۶۵۳ هزار کیلووات ساعت برق میان نیروگاه‌های تجدیدپذیر و صنایع مورد داد و ستد قرار گرفت و ارزش معاملات این تابلو نوپا را بر ۱۷۰ میلیارد ریال افزون کرد. بدین ترتیب ارزش معاملات این تابلو در کنار برق فیزیکی و برق سلف به ۲۱۳ میلیارد و ۵۲۹ میلیارد ریال رسید.

هفته گذشته همچنین ۶ معامله گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی رقم خورد و به دنبال دست به دست شدن ۶ هزار ورقه گواهی سپرده، معاملاتی به ارزش ۱۴۶ میلیارد ریال به ثبت رسید.

در هفته منتهی به ۳ خرداد در رینگ داخلی نزدیک به ۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال داد و ستد صورت گرفت که صدرنشینی از حیث ارزش معاملات در اختیار «آیزوریسایکل»، «سی اس او»، «حلال ۴۰۲»، «نفتای سبک» و «متانول» بود.

کد خبر 30183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =