تقویت بورس انرژی کارساز در خاموشی صنایع

ابراهیم خوشگفتار با برشمردن چالش‌های صنایع در زمینه تامین برق، «تقویت بورس انرژی» را از موارد کارساز بر بهبود شرایط توصیف کرد و گفت: تقویت بورس انرژی، ترغیب دولت و مجلس به تعیین‌تکلیف میزان یارانه برق که به مشترکین تخصیص داده شده و همچنین ارائه یک مدل پیشنهادی برای کاهش تدریجی یارانه‌ها، اقدام موثری است که می‌تواند کارساز باشد.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورس انرژی ایران، ابراهیم خوشگفتار رئیس هیئت‌مدیره شرکت سندیکای برق با تاکید بر اینکه در صنعت برق به اندازه کافی قوانین شفاف و موثر وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه این قوانین در اجرا به بن‌بست رسیده‌اند. به عنوان مثال در سال ۱۳۷۷ قانون نصب کنتورهای هوشمند تصویب شد که اگر اجرا می‌شد، قطعا می‌توانست در بهبود شرایط این صنعت کاملا کارساز واقع شود، اما می‌بینیم که این قانون تا امروز هم اجرایی نشده و هزینه به تعویق افتاده آن به کل بازیگران صنعت برق کشور تحمیل شده است.

خوش‌گفتار همچنین گفت: عدم پرداخت مطالبات هم یکی از عوارض همین عدم تمکین وزارت نیرو به قوانین و مقررات موجود است. نکته اینجاست که ادامه این روند می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر در صنعت برق منجر شود.

او اضافه کرد: البته امروز هم علائم و نشانه‌های این فاجعه در قالب خاموشی‌ها و هزینه‌های اقتصادی ناشی از آن خود را نشان داده است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت سندیکای تولیدکنندگان برق تاکید کرد: ما پیش از هر چیز باید ایجاد ضمانت اجرایی برای قانون بودجه و نیرو قانون برنامه را پیگیری کنیم. قطعا اجرای درست این قوانین می‌تواند ظرف دو تا سه سال، شرایط صنعت برق کشور را بهبود ببخشد.

کد خبر 30239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =