"خودرو" ۱۷.۹ هزار میلیارد تومان زیان محقق کرد

ایران خودرو در عملکرد تلفیقی ۱۲ ماهه ، ۱۷.۹ هزار میلیارد تومان زیان خالص محقق کرد و تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلندمدت را در برنامه دارد.

به گزارش بیداربورس، شرکت ایران خودرو با سرمایه اسمی ۳۰.۱ هزار میلیارد تومانی، صورت های مالی حسابرسی نشده تلفیقی ۱۲ ماه سال مالی گذشته را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، "خودرو" بالغ بر ۲۱۱.۴ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی، ۱۷.۹ هزار میلیارد تومان زیان خالص و ۵۹۷ ریال زیان تلفیقی برای هر سهم محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد و افت ۹۴ و ۱۶ درصدی روبرو شد. شرکت اصلی هم ۱۰۵۷ ریال زیان برای هرسهم و ۳۱.۸ هزار میلیارد تومان زیان خالص شناسایی کرد.

در گزارش تفسیری مدیریت درخصوص اهداف شرکت در نحوه و ترکیب سرمایه گذاری ها اعلام شده، ایران خودرو متشکل از ۱۱۳ شرکت فرعی و وابسته است که در حوزه های مختلف از قبیل تامین قطعات، خدمات پس از فروش، سرمایه گذاری در سهام شرکت ها، خدمات حمل و نقل، آموزشی کارکنان و ... مشغول به فعالیت است.

ایران خودرو به عنوان شرکت اصلی پس از تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلندمدت سعی دارد با شناسایی شرکت‌های غیر فعال در حال انحلال و کم بازده جهت واگذاری، ادغام و تسریع در انحلال با هدف کاهش هزینه های شرکت داری و تبدیل دارایی های غیر مولد به مولد، انجام فرآیند ارزیابی منظم و موردی شرکت های زیرمجموعه و ارائه راهکارهای عملیاتی و ابلاغ سیاست ها و برنامه های کلان گروه شرکت‌های زیرمجموعه در جهت بهبود عملیات جاری شرکت، نتیجه مطلوب تری را از شرکت‌های زیرمجموعه طلب کند.

در خصوص واگذاری شرکت‌های غیر بورسی نیز حسب استراتژی های تعیین شده توسط هیات مدیره گروه از طریق پذیرش شرکت ها در بازار سرمایه صورت می پذیرد. در راستای الزامات شورای پول و اعتبار در سنوات گذشته در چندین مرحله اقدام به انتشار فراخوان و یا انتشار آگهی مزایده جهت واگذاری بخش آزاد سهام بانک پارسیان به عمل آمده اما به دلیل عدم مراجعه هیچگونه متقاضی، واگذاری به صورت بلوکی تاکنون میسر نشده است.

کد خبر 30849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =