ضرورت تشکیل جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات بازار سرمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) درباره بازار سرمایه گفت: شرایط بازار تاثیر منفی روی ذی‌نفعان و ۵۰ میلیون سهامدار بازار سرمایه گذاشته است که خواستار نشست تخصصی برای رسیدگی به مساله بازار سرمایه هستم.

به گزارش بیدار بورس، محمدرضا پورابراهیمی - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) درباره بازار سرمایه گفت: به دلیل عدم رعایت بخشی از قوانین و دستورات در گذشته، شرایط خاصی در بازار سرمایه ایجاد شده است.

پورابراهیمی عنوان کرد که موضوع صادرات شرکت های صادراتی و عوارضی که برای آن ها در نظر گرفته شده است و مجموع نرخ تسعیر خوراک های پالایشگاهی که یک الی دو ماه قبل صورت گرفته، همگی نشان می دهد شرایط ایجاد شده در بازار سرمایه به شدت بر منافع ذینفعان اثر منفی گذاشته است.

به گفته رییس کمیسیون اقتصادی؛ ذینفعان در این موضوع شامل ۵۰ میلیون عضو سهام عدالت و میلیون ها نفر عضو صندوق های بازنشستگی لشگری، کشوری و نیروهای مسلح می شوند لذا از  رئیس مجلس درخواست دارم هفته آینده نشستی تخصصی برگزار شود تا مجموعه عوامل مرتبط با حوزه بازار سرمایه مورد بررسی قرار گیرد و شرکت ها و انجمن های تخصصی نیز حضور داشته باشند تا آنچه که امروز متاسفانه به دلیل عدم رعایت دولت موجب ایجاد این شرایط در بازار سرمایه شده، تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به عدم رعایت قوانین و مقررات در بازار سرمایه کشور که به شدت دچار چالش شده تذکر می دهم.

پورابراهیمی گفت: راهکارهایی مانند اینکه دولت هزینه ای را که قصد داشته بابت افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها به عنوان منابع دریافت کند بیش از ۱۰ برابر این هزینه را برای خود دولت ایجاد کرده است لذا این نشست تخصصی در اسرع وقت باید برگزار شود.

کد خبر 32678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =