برنامه افزایش سرمایه ذوب آهن برای اصلاح ساختار مالی و مولدسازی دارایی‌های راکد

مدیرعامل ذوب‌ آهن گفت: اصلاح ساختار مالی شرکت در قالب افزایش سرمایه به روش های مختلف صورت خواهد گرفت و از بازارهای نوین مالی استفاده خواهد شد.

به گزارش بیداربورس، مهدی کوهی با بیان اینکه شرکت ذوب‌آهن برای تامین پایدار مواد اولیه برنامه دارد و باید از واردات کک و زغال‌سنگ بی‌نیاز شود، گفت: برای سنگ‌آهن وزارت صنعت و ایمیدرو کمک کنند که از مزایای سنگان و بافق مرکزی برخوردار شد. توسعه سبد محصولات ارزش‌افزا شامل ریل، آرک و محصولات آلیاژی از دیگر برنامه‌های شرکت است.

وی افزود: مولدسازی دارایی‌های راکد و منجمد ذوب‌ آهن با هدف تامین مالی سرمایه در گردش انجام خواهد شد. سرمایه‌گذاری مطلوبی برای زیرساخت‌ها (یوتیلیتی‌ها) صورت گرفته از جمله توسعه و تعمیرات نیروگاه ۲۴۰ مگاواتی که عملا اکنون ۱۳۰ مگاوات بیشتر تولید نمی‌کند و در هنگام کمبود برق و گاز کمک خوبی برای مجموعه است.

این مقام مسئول ادامه داد: تصمیم مدیران قبلی شرکت مبنی‌بر خرید پساب شهری شهرهای اطراف هم مطلوب بوده و خرداد سال آینده، پساب‌ها وارد مدار تولید خواهد شد. سرمایه‌گذاری در خرید پساب‌های شهری، ۶۰۰ میلیارد تومان و در احداث خط انتقال آب از هرمزگان به اصفهان نیز بالغ بر ۲.۵ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که ۱.۸ هزار میلیارد تومان سال جاری صورت خواهد گرفت.

کوهی با بیان اینکه کاهش ضایعات و بهینه‌سازی مصرف مواداولیه از جمله اقدامات مهم شرکت است، گقت: توسعه کارهای دانش‌بنیان از اولویت‌ها است. کار دانش‌بنیان یعنی یک پروژه از نظر زمان و از جنبه قیمت به یک سوم کاهش یابد. محصولات صنعتی و صادراتی از طریق بورس کالا عرضه می‌شود. از ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت درخواست می شود محصول داخلی که با قیمت‌های مشخص در بورس عرضه می‌شود توسط شبکه دلالی صادر نشده تا باعث زیان تولیدکننده داخلی و سود شبکه دلالی نشود.

کد خبر 33072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =