بالاخره بهمن خریدار بلوک ایرانخودرو بود یا نه؟

اگرچه مدیرعامل گروه بهمن خرید بلوک ایران خودرو را تکذیب کرد اما رئیس هیئت مدیره این گروه خرید بلوک ایرانخودرو از طریق زیرمجموعه های شرکت را تائید کرد.

به گزارش بیداربورس،  امروز معامله بلوک ۳.۳۶ درصدی سهام شرکت ایران خودرو انجام شد. بانک صادرات این بلوک را با قیمت 3200 ریال عرضه کرد. بلوک سهام ایران خودرو در حالی با نرخ 3200 ریال معامله شد که در تابلو معاملات خرد، سهام ایران خودرو با نرخ حدود 2500 ریال معامله می شود.بر اساس این گزارش  بیش از ۱۰.۱ میلیارد سهم ایران خودرو از طریق کارگزاری بانک صادرات، به صورت نقد و شرایطی تعیین و واگذار شد. ارزش این معامله بیش از 3200 میلیارد تومان بود. دقایقی پس از انجام این معامله، شنیده می شد که گروه بهمن خریدار این بلوک بوده است. اما بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به اینکه گروه بهمن خریدار نبوده است. 

  • ما خریدیم

با این حال دقایقی بعد جمشید ایمانی رئیس هیات مدیره گروه بهمن با تائید این خبر که این گروه خریدار بلوک ایرانخودرو بوده‌اند گفت: چون معامله قطعی نشده بود ، مدیرعامل ما گفتند که خریدار ما نبوده ایم.
وی افزود: از طریق زیرمجموعه ها متقاضی خرید بلوک ۳.۳ درصدی ایران خودرو بودیم. با این حساب بورس باید معامله را تایید کند تا خریدار قطعی را اعلام نماید.

مشخص شدن هویت خریدار بلوک مزبور از آن جهت با اهمیت است که گروه بهمن و قطعه سازی کروز هم اکنون دو کرسی هیات مدیره ایران خودرو را در اختیار دارند و افزایش مالکیت این گروه در خودرو می تواند به قبضه مدیریتی و تیک اور ایران خودرو منجر شود؛ شرکتی که ۷۰ همت زیان انباشته دارد و در آستانه احتضار است. 

منبع: بورس 24
کد خبر 33120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =