جمع‌آوری نظرات کارشناسی در خصوص بودجه ١٤٠٣، گامی برای بهبود سودآوری صنایع

هادی حق‌شناس گفت: جمع‌آوری نظرات کارشناسان و متخصصان بازار سهام و تجمیع پیشنهادات برای ارائه در بودجه ۱۴۰۳ توسط سازمان بورس می‌تواند همانند سال‌های اخیر مانع از زیان صنایع کشور شود.

به گزارش بیداربورس هادی حق‌شناس، کارشناس اقتصادی، در رابطه با مهم‌ترین مولفه‌های قابل درج در بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: یکی از مسائلی که همواره تولیدکنندگان، کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار سرمایه به دنبال حل آن هستند، رفع قیمت‌گذاری دستوری و تعیین نرخ محصولات براساس عرضه و تقاضا در بازار بوده است. به همین منظور در راستای افزایش سودآوری صنایع بهتر است اصلاح این موضوع را سازمان بورس در قالب یک طرح مهم برای درج در بودجه ۱۴۰۳ به دولت پیشنهاد دهد.

او افزود: طی سال‌های اخیر به سبب واقعی نبودن نرخ حامل‌های انرژی و عدم سرمایه‌گذاری دراین صنایع بهره‌وری و کارکرد نیروگاه‌ها مناسب نبوده و به همین دلیل، دولت و مجلس به منظور رفع ناترازی‌های به وجود آمده می‌بایست توجه ویژه‌ای را در بودجه ۱۴۰۳ به این حوزه داشته باشند.

این کارشناس اقتصاد کلان در ادامه تاکید کرد: اگر دولت‌ در بودجه ۱۴۰۳ تصمیم داشته باشد که پروژه‌های عمرانی خود را به واسطه شرکت پروژه‌ها یا سایر ابزارهای موجود در بازار سرمایه تامین مالی کند، باید برنامه مدونی را از جمله زمان پایان، کاربرد پروژه، میزان سوددهی در صورت تکمیل پروژه و... در نظر بگیرد.

حق‌شناس در پایان درباره نقش سازمان بورس در تحریر لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: با توجه به آنکه سازمان بورس به عنوان یک نهاد ناظر به حساب می‌آید و مطابق قانون اوراق بهادار وظیفه‌اش "ساماندهی، حفظ و توسعه بازار منصفانه، کارا و شفاف" است؛ جمع‌آوری نظرات کارشناسان و متخصصان بازار سهام و تجمیع پیشنهادات برای ارائه در بودجه ۱۴۰۳ توسط این سازمان می‌تواند همانند سال‌های اخیر مانع از زیان صنایع کشور شود.

کد خبر 35378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =