برنامه تجلی برای برنامه ورود به مواد نادر خاکی و تولید فولاد آلیاژی

مدیرعامل تجلی توسعه معادن و فلزات از برنامه ایجاد واحد نیمه صنعتی مواد نادر خاکی خبر داد تا از این مواد برای تولید فولاد آلیاژی بهره برد.

به گزارش بیداربورس، مرتضی علی اکبری در خصوص برنامه‌های شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به افق تهران، گفت: یکی از استراتژی‌های اصلی، ورود به حیطه مواد نادر خاکی است که سرمایه‌گذاری مناسبی در این حوزه انجام شده است.

وی افزود: مواد نادر خاکی از عناصر اصلی تولید فولاد آلیاژی است که تولید بدون این مواد امکان‌پذیر نیست. مواردی مثل ورقه‌های هواپیما، دوربین‌ها، صنایع پزشکی، موبایل، ماهواره‌ها و صنایع موشکی با استفاده از مواد نادر خاکی تولید می‌شود. فولاد آلیاژی در ایران در حال شکل‌گیری است و مصرف افزایش یافته و امکان صادرات بیشتر شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: مذاکراتی با تولیدکنندگان فولاد آلیاژی طی ۱.۵ سال اخیر برای ایجاد واحد نیمه صنعتی مواد نادر خاکی صورت گرفته تا جایگاه در این حیطه مشخص شود. قطعاً سرمایه‌گذاری‌ در این زمینه ادامه می‌یابد تا از مواد نادر خاکی در تولید فولاد آلیاژی بهره برد.

علی‌اکبری در مورد آینده صنعت فولاد توضیح داد: حداکثر ۳ درصد از تولید فولاد ایران در حال حاضر آلیاژی است که در کشورهای پیشرفته این میزان به ۲۰ درصد می‌رسد. برای هدف گذاری افزایش ۷ تا ۸ درصدی باید چند میلیون تن فولاد تولید کرد که نیاز به مواد نادر خاکی دارد.

کد خبر 35908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =