برنامه افزایش سرمایه ۴۳۵ درصدی "نیان" از محل تجدید ارزیابی دارایی ها

شرکت نیان الکترونیک در نظر دارد سرمایه اسمی با افزایش ۴۳۵ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی به ۱۴۲.۷ میلیارد تومان برساند.

به گزارش بیداربورس، شرکت نیان الکترونیک در نظر دارد سرمایه اسمی را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، ۴۳۵ درصد افزایش دهد و از از ۲۶.۶ به ۱۴۲.۷ میلیارد تومان برساند و صرف اصلاح ساختار مالی کند. این برنامه در مجمع فوق العاده شرکت مصوب شده و برای تصویب به سازمان بورس ارسال شده است.

براساس این گزارش، "نیان" که در زمینه فروش انواع منبع تغذیه مخابراتی، انواع باتری و اینورتر فعال است در سال جاری بسیار درخشیده و توانسته درآمد ۷ ماهه را به بیش از ۷۱۷ میلیارد تومان افزایش دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳.۵ برابر بیشتر شده است.

براساس این گزارش، بیشترین درآمد شرکت از فروش منبع تغذیه مخابراتی است که در ۷ ماه منتهی به پایان مهرماه، مقدار فروش شرکت ۱,۵۸۷ دستگاه بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹۵درصد بیشتر شده است. از طرف دیگر نرخ فروش هر دستگاه نیز بیش از ۳۱۰ میلیون تومان افزایش یافته که نسبت به دوره مشابه ۷۲ درصد گران تر شده است. این دو متغیر سبب شده تا درآمد شرکت از فروش محصولات و خدمات در ۷ ماه سال جاری نسبت به سال ماقبل ۲۸۲درصد افزایش یابد.

از طرف دیگر فروش صادراتی "نیا" نیز در سال جاری با رشد قابل توجهی همراه شده است. مبلغ فروش صادراتی شرکت در سال جاری ۱۷۸ برابر مدت مشابه سال قبل شده است. این شرکت در آبان ماه پروژه خط تولید موتور درایو یکپارچه پربازده با طرفیت ۱۰۰،۰۰۰ دستگاه در سال را به بهره برداری رسانده است.

با اجرای این پروژه، موتور – درایو (اینورتر) یکپارچه پربازده به عنوان محصولی فناورانه و نوآورانه به سبد محصولات High tech شرکت نیان الکترونیک با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰,۰۰۰دستگاه در یک نوبت افزوده می شود.

این محصول تولیدی تنها موتور درایو (اینورتر) یکپارچه موجود در بازار داخل با IP۵۵، دارای قابلیت جایگزینی با موتورهای فرسوده پر مصرف قبلی و با بالاترین رده مصرف انرژی A+ است. با توجه به زیر ساخت تعبیه شده پیش بینی می شود که ۳۰۰ میلیارد تومان تا انتهای سال ۱۴۰۲ و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال اول بهره برداری از محل فروش انواع توان های این محصول به فروش این شرکت اضافه شود.

از طرف دیگر این شرکت با استناد به اهمیت این پروژه در حال ایجاد زیر ساخت های توسعه ای برای افزایش ظرفیت تولید سالیانه از ۱۰۰ هزار دستگاه به ۴۰۰ هزار دستگاه در سال محل شهرک صنعتی چناران با قابلیت دریافت معافیت مالیاتی مناطق کمتر توسعه یافته است. بدین ترتیب پیش بینی می شود شرکت در مسیر رشد سودآوری قرار دارد.

کد خبر 36054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =