چالش ماه آینده و پیش‌بینی روند بورس + جذابیت معامله سهام با ریزش‌ تا ۶۰ درصدی

سه کارشناس بازار سرمایه با اعلام چالش ماه آینده بورس و پیش‌بینی روند هفته جاری، معتقدند سهام‌ دارای ریزش‌ ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت، جذاب‌تر مورد معامله قرار می‌گیرند.

به گزارش بیداربورس، سه کارشناس بازار سرمایه با اعلام چالش آذر ماه بورس مبنی بر بررسی بودجه سال آینده و پیش‌بینی روند متعادل رو به مثبت برای هفته جاری در گفت و گو با دنیای اقتصاد، معتقدند سهم‌های دارای ریزش‌ ۵۰ تا ۶۰ درصدی جذاب‌تر مورد معامله قرار می‌گیرند.

**مجتبی سلطانی: بازار سرمایه پس از آغاز تنش‌ها و تحولات بین‌المللی سقوط ناامید کننده‌ای به کانال ۱.۹۵۰ میلیون واحدی داشت. با این وجود هفته گذشته برای سهامداران خوشایند و سبزپوشی متوالی پنج روزه، رهاورد تداوم با وجود خستگی جان‌فرسا بود. در دو روز ابتدایی هفته جاری بازار افت‌وخیز محسوسی را تجربه نکرد و می‌توان آن را نشانه مثبتی از اوضاع نصف‌ و نیمه بازار در نظر گرفت. اصلاح فعلی بیشتر زمانی است.

در صورتی که روند فعلی با مخاطره خاصی روبرو نشود، خریداران سهام می‌توانند شجاعانه‌تر ورود کنند و روند رو به افول شکل‌گرفته از اردیبهشت‌ به روند صعودی ملایمی تبدیل خواهد شد. در شرایط فعلی بازار بیشتر به نمادهایی چشم دوخته که ریزش بیشتری را از آغاز روند نزولی ثبت کردند و سهم‌هایی که ریزش‌های ۵۰ تا ۶۰ درصدی داشتند جذاب‌تر مورد معامله قرار می‌گیرند. بنابراین در صورتی که اخبار بخصوص و اثرگذار منفی مخابره نشود می‌توان چشم‌انداز مثبتی برای بورس متصور بود. روند متعادل رو به مثبتی برای هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

**مهشید داداش‌ زاده: روندهای کوتاه‌مدت بازار سرمایه همچنان مورد اقبال سرمایه‌گذاران است. با وجود اینکه قیمت سهام با نگاه بنیادی در بهترین نرخ سرمایه‌گذاری با افق بلندمدت در شرایط رکودی قرار دارد اما سرمایه‌گذاران فعال ترجیح می‌دهند نوسان‌گیری، معاملات کوتاه‌مدت یا خرید صندوق‌های درآمد ثابت را به عنوان کم‌ریسک‌ترین گزینه برگزینند.

هفته گذشته بازار وضعیت مطلوبی داشت و در معاملات هفته جاری نیز این وضعیت ادامه پیدا کرد. با وجود اینکه ارزش معاملات تا ۶ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد اما با یک روز افزایش ارزش معاملات نمی‌توان روند مثبت را ارزیابی کرد. روند متعادل رو به مثبتی برای هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

**حمید کوشکی: بازار سهام به لحاظ بنیادی وضعیت مساعدی دارد. آغاز تنش‌ها و تحولات بین‌المللی رخداد منفی برای بازارهای مالی بود و آنها را بسیار تحت‌ تاثیر قرار داد. ذهنیت منفی سهامداران طی این مدت بر مدار افزایش گستره تنش‌ها بود. با فروکش کردن نسبی شعله‌های جنگ، سایه نااطمینانی از بازارهای مالی تا حدی برچیده و موجب مشاهده نسبی گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها شد.

در هفته‌های گذشته ارزش معاملات رشد مناسبی داشت و امیدهای کم‌ غلظتی روانه بازار کرد. با وجود اینکه همچنان نمی‌توان به چنین مقادیری دل سپرد. با ورود به نهمین ماه سال، بررسی بودجه سال آینده می‌تواند چالش‌ دیگری بر سر روند صعودی شاخص باشد. باید منتظر ماند و دید بازار در روزها و ماه‌های آینده چه تصمیمی در خصوص آینده خواهد گرفت.

کد خبر 36192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =