محصولات جدید ذوب آهن و شناسایی سود ۲.۶ هزار میلیارد تومانی

مدیرعامل ذوب آهن ضمن معرفی محصولات جدید از شناسایی سود ۲.۶ هزار میلیارد تومانی در نیمه نخست سال خبر داد.

به گزارش بیداربورس، مهدی کوهی در حاشیه نمایشگاه ایران متافو در خصوص تامین مالی و تهاتر مواد معدنی ذوب آهن، اعلام کرد: از وزیر راه درخواست شد مجوزی برای سهمیه مواد صنایع معدنی ذوب آهن در نظر بگیرد که می‌تواند تامین مالی برای پروژه‌ها محسوب شود. وزیر با سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد در حال بررسی موضوع بوده و بعد از نتیجه نهایی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ذوب آهن با ۵۲ سال سابقه همچنان به صنعت فولاد خدمت می‌کند و همچنان در سه مسیر اساسی پیشران توسعه صنعتی بشمار می‌رود و گواهی تنها سازنده داخلی ریل را از وزارت صنعت دریافت کرد. نخستین پیشرانی این شرکت در روزهای تحریم، تولید ریل راه آهن بود و تاکنون ۱۵۰ هزار تن ریل تحویل راه آهن سراسری شده و به تازگی۱۰۰ درصد ریل‌ها از جمله خط راه آهن همدان - سنندج متعلق به ذوب آهن است.

همچنین طبق قرارداد با راه آهن قرار است برای کریدور شرق از چابهار، خاش، زاهدان تا مشهد عملیات ریل اجرایی شود. در این راستا ۷ و ۸ آذر نیز مدیران مترو کلانشهرها مهمان ذوب آهن بوده و از کارخانه بازدید خواهند کرد. 

در زمینه ساختمان‌سازی نیز تیرآهن‌های صنعتی تولید می شود که در راستای نهضت ملی مسکن کاربرد دارد. در کشورهای توسعه‌ یافته مانند چین ساختمان ۵۰ طبقه در ۶ ماه می‌سازنند که یکی از دلایل این سرعت ساخت‌ و ساز، تیرآهن‌های بال پهن، پیچ و مهره‌ای و مدولار هستند.

علاوه بر تولید این تیرآهن‌ها در ذوب آهن در صورت دریافت نقشه ساختمان ۵۰ و ۳۰ و ۱۵ طبقه ایی تمام تیرآهن‌های مورد نیاز از یک متر تا طویل و چند متری به صورت مدولار تولید و به صورت یک بسته در اختیار قرار خواهد گرفت که سبب کاهش زمان عملیات اجرا و کاهش قیمت عملیاتی و امنیت ساختمان خواهد شد. تیرآهن‌های سنتی تا ۷ ریشتر زلزله را تحمل می‌کند اما تیرآهن‌های صنعتی تولید ذوب آهن بسته به اندازه انتخابی بین ۸ تا ۱۲ ریشتر در برابر زلزله مقاوم هستند.

محصول دیگر آرک‌های فولادی برای صنایع معدنی است که در حال عرضه به بازار هستند. تا پیش از این برای تونل‌هایی که در راستای برداشت از معادن ایجاد می‌شد، نجارهای محلی آرک‌هایی را می‌ساختند که با بارش برف و باران و اندک فشاری کنده می‌شدند و کار تعطیل می‌شد تا آنکه دوباره کار از سر گرفته شود. همچنین برای معدن‌کاران نیز با خطراتی همراه بود. تولید آرک، خدمت جدید ذوب آهن به ایمنی معادن و معدن‌کاران و کارگران خواهد بود.

شناسایی سود ۲.۶ هزار میلیارد تومانی

طبق صورت‌های مالی منتشره ذوب آهن در کدال، طی ۶ ماه نخست سال‌ جاری تولید عملیاتی مثبت شده و ۲.۶ هزار میلیارد تومان سود شناسایی شد اما احتمالا در ۶ ماه دوم صورت‌های مالی به دلیل وام‌ها و ضمانت‌های سررسید شده، تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند ولی با تمهیداتی تلاش می شود خبرهای خوشی به بازار سرمایه داد.

با ارتباطات مناسب با راه آهن و شرکت زیرساخت و وزیر راه و بر اساس گزارش‌ها به رئیس‌جمهور و هیات دولت، تهیه خطوط ریلی مورد نیاز ایران و میلگرد مورد نظر در پروژه‌های نهضت ملی مسکن با تیراژ بالا در دستور کار است. همچنین در سفر اخیر رئیس‌جمهور در طرح توسعه ۹۰ کیلومتر راه آهن از شهرکرد به شهر مبارکه، دستور جدید تبدیل به قرارداد و ریل مورد نظر تولید خواهد شد.

کد خبر 36612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =