«غویتا»، آبان را چطور گذراند

ویتانا که با نماد غویتا در بازار سرمایه فعال است، در آبان‌ ماه ۱۱۰ میلیارد تومان فروخته؛ هر چند این فروش در مهر و آبان بهتر از تابستان بود؛ اما در مجموع در زمستان و بهار فروش بهتری داشت؛ به نحوی که ۱۱ ماهه به ۱۲۶۴۳ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش بیداربورس، تحلیل ویتانا به عنوان قدیمی‌ترین تولید کننده بیسکویت در ایران نکات جالبی در خود دارد.

معرفی غویتا:

کارخانه ویتانا در سال ۱۳۳۵ توسط برادران تهرانچی در خیابان امیریهتهران تأسیس شد. برادران تهرانچی از آلمان و انگلیس دستگاه‌هایبیسکویت‌سازی وارد و تولید مستمر بیسکویت را در کارخانه اینشرکت آغاز کردند. آن‌ها در مورد محبوب‌ترین محصول ویتانا یک جمله معروف داشتند: «بیسکویت مادر باید به راحتی با دندان شکسته شود و با آب دهان نرم شود». 

بیسکویت مادر، قدیمی‌ترین بیسکویت‌ تولید شده در ایران است که از سال ۱۳۳۷ توسط شرکت ویتانا تولید می‌شود. ویتانا از سال ۱۳۸۷ با مالکیت بخش خصوصی و مدیریت پایدار و به‌روز، علاوه بر حفظ کیفیت همیشگی در راستای توسعه و بهبود مستمر تلاش می‌کند تا خاطره خوش بیسکویت مادر را با محصولات خود برای نسل‌های آیندهنیز تکرار کند. در بازار دوم فرابورس بازگشایی شده و در حال حاضر شرکت ویتانا جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت صنایع غذایی شهدینگام است و واحد تجاری نهایی گروه ، شرکت صنایع غذایی شهدین گام می باشد.

محل فعالیت شرکت در تهران ، شهرستان لار از توابع استان فارس و فاز یک کارخانه کاسپین واقع در شهرک صنعتی کاسپینقزوین می باشد و در حال ساخت فاز ۲ کارخانه کاسپین در شهرک صنعتی کاسپین می باشد. غویتا انواع بسکویت را می فروشد.

سهامداران

شرکت صنایع غذایی شهدین گام (۶۲%) مالک اصلی این شرکت است.صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی کارون ۳ درصد است. 

شرکت، چهار طرح توسعه مهم در پیش دارد، کارخانه بیسکویت،کارخانه ویفر،کارخانه شکلات و کارخانه غذای کودک که در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار در حال انجام است و فاز یک شرکت هم در حال بهره برداری است.

توسعه برند مادر

"غویتا" از انعقاد قرارداد با شرکت فرآورده های لبنی نعمت البرز خبر داد:

شرکت ویتانا در راستای توسعه برند مادر در سایر زمینه های صنعت مواد غذایی، اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت فرآورده های لبنی نعمت البرز ایرانیان (سهامی خاص) (بستنی نعمت) نموده است.

آخرین گزارش عملکرد ماهانه ویتانا:

ویتانا  در آبان ماه ۱۱۰ میلیارد تومان فروخته است. مهر و آبان بهتر از تابستان بود اما در مجموع در زمستان و بهار فروش بهتری داشت. ۱۱ ماهه به ۱۲۶۴۳ میلیارد ریال رسیده است که مدت مشابه سال قبل ۱۰۰۹۵ میلیارد ریال بود:

در سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰: افزایش ۶.۲۹ درصدی فروش آبان ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه گذشته

رشد ۸۶.۵۴ درصدی فروش آبان ۱۴۰۲ در مقایسه با آبان ۱۴۰۱

رشد ۲۵.۲۳ درصدی فروش ۱۱ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رقم خورده است.

تحلیل تکنیکال غویتا

غویتا پس از تکمیل یک الگوی ترکیبی در سالهای ریزش بازار ، از اواسط ۱۴۰۱ یک الگوی رشد را شروع کرده است که A تا محدوده ۵۷۰ تومان رشد داشته و سپس اصلاح زمانبر و نوسانی B را تکمیل می کند.

بر این اساس، به نظر میرسد به لحاظ زمانی دو سه هفته کار داریم و سپس شروع موج بعدی C استارت بخورد. حمایت ۲۳۵ معتبر است و حد ضرر محسوب شود. اهداف ۴۰۰-۴۴۰ و سپس ۵۷۰-۶۵۰ تومان و ۹۰۰ اهداف کوتاه، میان و بلندمدت سهم است.

«غویتا»، آبان را چطور گذراند

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 36866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =