۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
تحلیل بنیادی "شخارک"

شرکت پتروشیمی خارک در تابستان امسال با ثبت ۳۹۵ میلیارد تومان سود خالص نشان داد که ۱۲۸ میلیارد تومان یا به عبارتی ۲۵ درصد کمتر از تابستان ۱۴۰۱ سوداوری داشته است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، سهام شرکت پتروشیمی خارک در تابلوی فرعی بازار اول بورس تهران با نماد شخارک شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام شرکت پتروشیمی خارک در حال حاضر ۲۷ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان است. شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا به تنهایی بیش از ۳۹ درصد از سهام شرکت پتروشیمی خارک را تحت تملک دارد. شرکت‌ سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و شرکت سهامی صندوق بازنشستگی کشوری از دیگر سهامداران عمده خارک به شمار می‌روند. در هشت ماهه امسال تمام فروش پتروشیمی خارک به صورت صادراتی بوده و این مجموعه در بازارهای داخلی عرضه‌ای نداشته است. متانول و پنتان پلاس اصلی‌ترین محصولات پتروشیمی خارک به شمار می‌روند و در این هشت ماهه فروش بالایی را به ثبت رسانده‌اند. پتروشیمی‌های کشور در سال جاری چالش‌های متعددی را بابت تعیین نرخ گاز خوراک و سوخت خود تجربه کرده‌اند.

فروش پتروشیمی خارک ۱۷ درصد افزایش یافت!

شرکت پتروشیمی خارک در سال جاری رشد فروش اندکی را پشت سر گذاشته است.  شرکت پتروشیمی خارک در سال ۱۴۰۰ با ۹ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه ۷۶۷ میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. شخارک در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۱ درصد رشد درآمدزایی داشت و با ۱۱ هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه ۹۳۳ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۷_۲۰-۰۳-۵۹

بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت پتروشیمی خارک در سال ۱۴۰۰ به دی ماه با هزار و ۳۴۹ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال ۱۴۰۱ با هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان به بهمن ماه تعلق داشت و مرداد ماه ۱۴۰۱ با ۱۵۵ درصد بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۷_۲۰-۰۴-۰۱

کد خبر 36950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =