ابوترابی: کسری بودجه سم مهلک برای اقتصاد است

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که بین منابع و مصارف لایحه بودجه همخوانی وجود نداشته باشد، دولت‌ها مجبور هستند دست به اقدامات عجیب و غریبی بزنند که نتیجه آن ایجاد تورم در جامعه است.

به گزارش بیداربورس ابوالفضل ابوترابی، با تاکید بر ضرورت همخوانی بین منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۳، بیان کرد: کسری بودجه همواره یک سم مهلک برای اقتصاد کشور بوده و همه نظامات کشور را برهم می ریزد. معنی کسری بودجه یعنی اینکه هزینه های پیش بینی شده مانند حقوق کارمندان و هزینه های جاری کشور قطعی بوده اما درآمدها احتمالی است.

وی در ادامه اظهار کرد: هزینه های بودجه باید بر اساس درآمدها بسته شود در غیر این صورت کشور با کسری بودجه مواجه خواهد شد. زمانی که هزینه ها در لایحه بودجه قطعی بسته می شود و درآمدها احتمالی است یا به عبارت دیگر بین منابع و مصارف لایحه بودجه همخوانی وجود ندارد، دولت ها مجبور هستند برای جبران این کسری بودجه دست به اقدامات عجیب و غریبی بزنند که نتیجه آن ایجاد تورم در جامعه است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: معمولا نمایندگان از روی حسن نیت و برای کمک به اقشار آسیب پذیر هزینه هایی را در تبصره ۱۴ بودجه لحاظ می کنند که منابع درآمدی آن نیز نامشخص است که نتیجه آن ممکن است کسری بودجه و ایجاد تورم در جامعه باشد.

ابوترابی در پایان گفت: قطعا مجلس در تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ تلاش خود را به کار خواهد بست که این اتفاق نیفتاده و بین منابع و مصارف لایحه بودجه همخوانی وجود داشته باشد.

کد خبر 37201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =