۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
تحلیل بنیادی سهام کاسپین

شرکت داروسازی کاسپین تأمین در شش ماهه سال جاری به سود خالص ۲۱۵ میلیارد تومانی دست پیدا کرد که ۳۶ درصد از سود خالص ۱۵۸ میلیارد تومانی بهار و تابستان سال قبل بیشتر بوده است. این درحالی است که فروش این مجموعه رشد کمتری به نسبت افزایش سودآوری کاسپین داشته است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، سهام شرکت داروسازی کاسپین تأمین در بازار دوم فرابورس ایران با نماد کاسپین شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام شرکت داروسازی کاسپین تأمین در حال حاضر ۲ هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان است.

داروسازی کاسپین در هشت ماهه سال جاری صادرات تزریقی اندکی داشته است اما با در نظر گرفتن میزان فروش داخلی این شرکت، درآمد صادراتی کاسپین به چشم نمی آید.

درآمدزایی کاسپین ۳۸ درصد افزایش یافت!

شرکت داروسازی کاسپین تأمین در سال جاری رشد فروش خوبی را پشت سر گذاشته است. شرکت داروسازی کاسپین تأمین در سال ۱۴۰۰ با ۸۱۲ میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه ۶۸ میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. کاسپین در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۲ درصد افزایش درآمدزایی داشت و با هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه ۹۶ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

021003

بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت داروسازی کاسپین تأمین در سال ۱۴۰۰ به شهریور ماه با ۱۶۳ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال ۱۴۰۱ با ۱۱۲ میلیارد تومان به مهر ماه تعلق داشت و اسفند ماه ۱۴۰۱ با ۲۴۳ درصد بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

شرکت داروسازی کاسپین تأمین در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی به مراتب بهتر به نسبت هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال هزار و ۹۷ میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش ۷۹۵ میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ رشد ۳۸ درصدی و به زبان دیگر، افزایش ۳۰۲ میلیارد تومانی داشته است. در این هشت ماهه، بیشترین میزان فروش به شهریور ماه با ۱۴۸ میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به آبان ماه با ۴۷ درصد رشد تعلق گرفته است.

روند سودآوری قدرتمند کاسپین در دو سال اخیر

شرکت داروسازی کاسپین تأمین در تابستان امسال سود خالص ۱۱۸ میلیارد تومانی به ثبت رساند که ۱۶ درصد بیشتر از تابستان سال قبل بود. روند سودآوری فصل بهار کاسپین نیز قابل توجه بوده است. شرکت داروسازی کاسپین تأمین در بهار امسال با ۹۸ میلیارد تومان سود خالص فصلی ۷۱ درصد بیشتر از بهار سال قبل سود خالص به ثبت رساند.

با این اوصاف شرکت داروسازی کاسپین تأمین در شش ماهه سال جاری با رشد ۳۷ درصدی درآمدزایی که به ۸۱۰ میلیارد تومان رسید؛ در حالی که شش ماهه سال گذشته فروش ۵۸۷ میلیارد تومانی داشته، ۳۳ درصد بیشتر از شش ماهه سال قبل سود ناخالص و ۳۶ درصد سود خالص بیشتر ساخته است. شرکت داروسازی کاسپین تأمین در شش ماهه سال قبل ۱۵۸ میلیارد تومان سود خالص ساخته بود که در شش ماهه امسال به ۲۱۵ میلیارد تومان صعود کرده است.

021003

کد خبر 37502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =