آگهی فروش نیروگاه دماوند توسط بانک دی منتشر شد

در راستای خروج از بنگاهداری بانک‌ها ۷۰درصد سهام  نیروگاه دماوند طبق آگهی مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ توسط بانک دی با شرایط مناسب برای  فروش گذاشته شده است .

یک کارشناس بازار سرمایه در این خصوص اظهار داشت: نیروگاه دماوند یک نیروگاه ۳هزار مگاواتی است که ۲۵درصد برق تهران و ۵/۵درصد برق کشور را تامین میکند. هزینه ساخت (ارزش جایگزینی) این نیروگاه هم اکنون در حدود  ۲میلیارد یورو است که طی حداقل ۵سال عملیات ساخت آن انجام گردید و جزو نیروگاه های جدید می‌باشد. این نیروگاه شامل ۱۲ واحد گازی و ۶ واحد بخار و بصورت سیکل ترکیبی با راندمان بالا است.

او در ادامه عنوان کرد: هم اکنون در راستای خروج از بنگاهداری بانکها ۷۰درصد سهام  این نیروگاه طبق آگهی مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ توسط بانک دی با شرایط مناسب برای  فروش گذاشته شده است . اگر با روش  ارزش جایگزینی قیمت گذاری می‌شد در حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش داشت  که درحال حاضر در حدود ۴۴هزار میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده که ۷۰ درصد  آن حدودا ۳۲هزار میلیارد تومان به عنوان قیمت پایه قیمت گذاری شده است.
وی همچنین اضافه کرد: در شرایط فعلی که وزارت نیرو شرکت‌ها را به سمت ساخت نیروگاه سازی هدایت می نماید، بعضی از شرکت‌ها می‌توانند نیروگاه دماوند به دلیل اینکه یک سوم قیمت جایگزینی ارزش گذاری گردیده را در تاریخ عرضه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ خریداری نمایند. شرکتهای بزرگ مانند فولاد مبارکه (که هم اکنون در حال ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۵۰مگاواتی  با هزینه حدودا ۴۰هزار میلیارد تومن می باشد.نیروگاه دماوند ۳برابر نیروگاه مذکور می باشد) هلدینگ خلیج فارس،سرمایه گذاری غدیر ،پالایشگاه تهران و ...در این خصوص مشارکت نمایند.
به گفته حسن‌پور یکی از ویژگی های مثبت آگهی فروش نیروگاه دماوند شرایط پرداخت در قالب ۱۰درصد نقدا و مابقی طی ۱۰سال در  اقساط ماهیانه به نرخ سود ۲۳ درصد است که این امر طی مجوزی که توسط بانک دی از بانک مرکزی اخذ شده امکان پذیر گردیده است.

آگهی فروش نیروگاه دماوند توسط بانک دی منتشر شد

اطلاعات تکمیلی از نیروگاه دماوند را از اینجا بخوانید: 
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%88%D9%86%D8%AF

کد خبر 37567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =